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dc.contributor.advisorRamírez Contreras, Patricia Del Rocío
dc.contributor.authorRuiz Martínez, Andrés Sebastián
dc.date.accessioned2025-06-11T16:16:18Z
dc.date.available2025-06-11T16:16:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/18601
dc.descriptionThe present research project aimed to analyze audiovisual content in the construction of emotional narratives established on digital platforms, and This is a study in women who were between 15 to 19 years belonging to the parish hope of the canton Quevedo. The research presented a mixed method, of explanatory-exploratory type, considering an experimental-transversal research design. A questionnaire was used, which was divided into three sections and comprised 17 questions in its entirety. The sample established through a probabilistic sampling was 185 women belonging to the parish hope of the canton Quevedo. The results showed that TikTok was the most used digital platform when consuming audiovisual content with respect to the construction of emotional narratives, on the other hand, YouTube ranked second, Instagram in third place and Facebook in fourth.es_ES
dc.descriptionThe present research project aimed to analyze audiovisual content in the construction of emotional narratives established on digital platforms, and This is a study in women who were between 15 to 19 years belonging to the parish hope of the canton Quevedo. The research presented a mixed method, of explanatory-exploratory type, considering an experimental-transversal research design. A questionnaire was used, which was divided into three sections and comprised 17 questions in its entirety. The sample established through a probabilistic sampling was 185 women belonging to the parish hope of the canton Quevedo. The results showed that TikTok was the most used digital platform when consuming audiovisual content with respect to the construction of emotional narratives, on the other hand, YouTube ranked second, Instagram in third place and Facebook in fourth.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigación tuvo la finalidad analizar los contenidos audiovisuales en la construcción de narrativas emocionales establecidas en las plataformas digitales, siendo este un estudio en mujeres que se encontraban entre 15 a 19 años pertenecientes a la parroquia la esperanza del cantón Quevedo. La investigación presentó un método mixto, de tipo explicativo-exploratorio, considerando un diseño de investigación experimental-transversal. Se utilizó un cuestionario establecido en 3 secciones las cuales estuvieron comprendidas por 17 preguntas en su totalidad éste fue analizado con el Alfa de Crombach. La muestra establecida a través de un muestreo probabilístico fue de 185 mujeres pertenecientes a la parroquia la esperanza del cantón Quevedo. Los resultados obtenidos evidenciaron que, TikTok era la plataforma digital más utilizada al momento de consumir contenidos audiovisuales con respecto a la construcción de narrativas emocionales, por otra parte, se posicionaba YouTube en segundo lugar, Instagram en tercer lugar y Facebook en cuarto lugar.es_ES
dc.format.extent95 Pes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherQuevedoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectContenidos audiovisualeses_ES
dc.subjectConstrucción de narrativases_ES
dc.subjectPlataformas digitaleses_ES
dc.titleCONTENIDOS AUDIOVISUALES EN LA CONSTRUCCIÓN DE NARRATIVAS EMOCIONALES EN PLATAFORMAS DIGITALES: UN ESTUDIO EN MUJERES DE 15 A 19 AÑOS EN LA PARROQUIA LA ESPERANZA DEL CANTÓN QUEVEDOes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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