dc.contributor.advisor | Guerrero Haro, Edgar | |
dc.contributor.author | MACIAS GARCIA, CRISTINA ALEXANDRA | |
dc.date.accessioned | 2024-04-11T15:56:33Z | |
dc.date.available | 2024-04-11T15:56:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16056 | |
dc.description | The purpose of the present investigation is to demonstrate the impact of the evaluation rubrics on the learning results of 92 Higher Basic Education students of the “Federico Froebel” 2022 Educational Unit using bibliographic and field research methods, for this, surveys of teachers and students, which allowed us to collect information with a view to understanding the circumstances that affect the evaluation system of the Froebelian institution, the students' fear of evaluation and the teacher's lack of knowledge affect the development of skills and abilities of the students. Thus, the evaluation rubrics become a favorable tool to improve the learning evaluation process implemented by teachers with a view to feeding back the learning-teaching process. | es_ES |
dc.description | The purpose of the present investigation is to demonstrate the impact of the evaluation rubrics on the learning results of 92 Higher Basic Education students of the “Federico Froebel” 2022 Educational Unit using bibliographic and field research methods, for this, surveys of teachers and students, which allowed us to collect information with a view to understanding the circumstances that affect the evaluation system of the Froebelian institution, the students' fear of evaluation and the teacher's lack of knowledge affect the development of skills and abilities of the students. Thus, the evaluation rubrics become a favorable tool to improve the learning evaluation process implemented by teachers with a view to feeding back the learning-teaching process. | es_ES |
dc.description.abstract | El propósito de la presente investigación es demostrar la incidencia de las rúbricas de evaluación en los resultados de aprendizaje de 92 estudiantes de Educación Básica Superior de la Unidad Educativa “Federico Froebel” 2022 utilizando métodos de investigación bibliográfica y de campo, para esto, se realizaron encuestas a docentes y estudiantes, mismas que permitieron recabar información con miras a comprender las circunstancias que afectan el sistema de evaluación de la institución Froebeliana, el miedo de los estudiantes a la evaluación y la falta de conocimiento del docente afectan el desarrollo de destrezas y habilidades de los estudiantes. Siendo así, las rubricas de evaluación, se convierten en una herramienta propicia para mejorar el proceso de evaluación de los aprendizajes que implementan los docentes con miras a realimentar el proceso aprendizaje enseñanza. | es_ES |
dc.format.extent | 83p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | C-UTB-CEPOS-MEB-000024; | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Rúbrica de evaluación docente | es_ES |
dc.subject | registro de las calificaciones | es_ES |
dc.subject.other | EDUCACIÓN Y DESARROLLO SOCIAL | es_ES |
dc.title | Rúbrica de evaluación docente para mejorar el registro de las calificaciones de los estudiantes de la U.E. Federico Froebel, babahoyo.2022 | es_ES |
dc.type | masterThesis | es_ES |