Show simple item record

dc.contributor.advisorCamacho Abril, Patricia Elizabeth
dc.contributor.authorZuñiga Izquierdo, Barbara Yomara
dc.date.accessioned2021-11-30T20:27:38Z
dc.date.available2021-11-30T20:27:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/10898
dc.descriptionInclusive education isanissue around the world that, withthepassage of time, has beenupdated, sinceitisanissuethatisexperienceddaily in differentpoints, situations, and places, thishelps to deploywaysfor personal development, social, cultural and educational of the, in additionthatitistrying to developways to raiseawareness. Teachersfacedailychallenges to providequalityteaching, especiallyifitis inclusive teaching, sincetheintegration of childrenwithspecialneeds in institutionsis a rightforthem and anobligationfortheorganization. Sincechildrenwithspecialeducationalneeds are difficult to be understood, identified and treated in Ecuador. Thestudent, whopresentsSpecialEducationalNeeds, requiresthat curricular adaptations be madebasedontheirneeds, withtherespectiveparticipation of experts, so thatthesemodifications can developthevariouscapacities and skills of thestudent, allowingtheteacher to fulfilltheirobjective of education and learning. Thatiswhythisresearchprojectaims to supportchildrenwithSpecialEducationalNeeds, makingknowntheinfluence of inclusive education in thelearning of childrenwithspecialneeds at sub-level 2, so thatthey are allowed to be in aneducationalenvironment, managing to improvetheirquality of life and that of theirfamily.es_ES
dc.descriptionInclusive education isanissue around the world that, withthepassage of time, has beenupdated, sinceitisanissuethatisexperienceddaily in differentpoints, situations, and places, thishelps to deploywaysfor personal development, social, cultural and educational of the, in additionthatitistrying to developways to raiseawareness. Teachersfacedailychallenges to providequalityteaching, especiallyifitis inclusive teaching, sincetheintegration of childrenwithspecialneeds in institutionsis a rightforthem and anobligationfortheorganization. Sincechildrenwithspecialeducationalneeds are difficult to be understood, identified and treated in Ecuador. Thestudent, whopresentsSpecialEducationalNeeds, requiresthat curricular adaptations be madebasedontheirneeds, withtherespectiveparticipation of experts, so thatthesemodifications can developthevariouscapacities and skills of thestudent, allowingtheteacher to fulfilltheirobjective of education and learning. Thatiswhythisresearchprojectaims to supportchildrenwithSpecialEducationalNeeds, makingknowntheinfluence of inclusive education in thelearning of childrenwithspecialneeds at sub-level 2, so thatthey are allowed to be in aneducationalenvironment, managing to improvetheirquality of life and that of theirfamily.es_ES
dc.description.abstractLa educación inclusiva es un asunto en todo el mundo que, con el paso del tiempo se ha ido actualizando, ya que es un asunto que se vive a diario en diferentes puntos, situaciones, y sitios, esta ayuda a desplegar maneras para el desarrollo personal, social, cultural y educativo de los, además que se está procurando de desarrollar maneras para concientizar. Los profesores diariamente se hallan con retos para brindar una enseñanza de calidad, más que nada si de enseñanza inclusiva se trata, puesto que la integración de los niños con necesidades especiales en las instituciones es un derecho para las mismas y una obligación para la organización. Ya que los niños con necesidades educativas especiales son difíciles de ser comprendidas, identificadas y tratadas en el Ecuador. El alumno, que presente Necesidades Educativas Especiales, requiere que se realicen adaptaciones curriculares basada a sus necesidades, con la respectiva participación de expertos, de forma que estas modificaciones puedan desarrollar las diversas capacidades y destrezas del estudiando, permitiendo que el profesor cumpla su objetivo de educación y aprendizaje. Es por ello que el presente proyecto de investigación pretende apoyar a los niños con Necesidades Educativas Especiales, dando a conocer la influencia de la educación inclusiva en el aprendizaje de los niños con necesidades especiales en el sub nivel 2, para que así se le permita estar en un ambiente educativo, logrando mejorar su calidad de vida y el de su familia.es_ES
dc.format.extent92 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectInclusión educativaes_ES
dc.subjectNecesidades educativases_ES
dc.subjectEspeciales - aprendizajees_ES
dc.titleInfluencia De La Educacion Inclusiva En El Aprendizaje De Los Niños Con Necesidades Especiales En El Sub Nivel 2 De La Unidad Educativa Francisco Huerta Rendónes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador