Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorHenriquez Carrera, Elsa
dc.contributor.authorZapata Calderón, Freddy Gualberto
dc.date.accessioned2020-07-14T15:36:03Z
dc.date.available2020-07-14T15:36:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8192
dc.descriptionThis research project is executed by observing the problem of low academic performance due to the lack of active participation of parents in the School of Basic Education "JUAN E. VERDESOTO", which allowed determining the intrinsic factors of the problem. Its theoretical framework is based on the main ideas of important international exponents in pedagogical, psychological and scientific matters on this research, whose general objective of the project is to examine the influence of the level of organization through a theoretical and structural theoretical study to achieve the active participation of parents. Through this problem, the present proposal identified as: PARTICIPATION OF THE PARENTS OF FAMILIES AND THEIR INFLUENCE IN THE ACADEMIC PERFORMANCE OF SECOND YEAR STUDENTS OF THE JUAN E. VERDESOTO BASIC EDUCATION SCHOOL OF THE CITY OF BABAHOYO. The application of methodological training seeks to adapt those involved to the reality that they have educational needs, we intend to eliminate the barriers that limit learning in one way or another in the education system, thereby achieving equality and equitable opportunities.es_ES
dc.descriptionThis research project is executed by observing the problem of low academic performance due to the lack of active participation of parents in the School of Basic Education "JUAN E. VERDESOTO", which allowed determining the intrinsic factors of the problem. Its theoretical framework is based on the main ideas of important international exponents in pedagogical, psychological and scientific matters on this research, whose general objective of the project is to examine the influence of the level of organization through a theoretical and structural theoretical study to achieve the active participation of parents. Through this problem, the present proposal identified as: PARTICIPATION OF THE PARENTS OF FAMILIES AND THEIR INFLUENCE IN THE ACADEMIC PERFORMANCE OF SECOND YEAR STUDENTS OF THE JUAN E. VERDESOTO BASIC EDUCATION SCHOOL OF THE CITY OF BABAHOYO. The application of methodological training seeks to adapt those involved to the reality that they have educational needs, we intend to eliminate the barriers that limit learning in one way or another in the education system, thereby achieving equality and equitable opportunities.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigación se lo ejecuta al observar el problema de bajo rendimiento académico por la falta de participación activa de los padres de familia en la Escuela de Educación Básica “JUAN E. VERDESOTO”, misma que permitieron determinar los factores intrínsecos de la problemática. Su marco teórico se fundamenta en las principales ideas de importantes exponentes a nivel internacional en materia pedagógica, psicológica y científica sobre esta investigación, cuyo objetivo general del proyecto es examinar la influencia del nivel de organización a través de un estudio teórico estructural y de campo para alcanzar la participación activa de los padres de familia. A través de la problemática se identificó la presente propuesta denominada como: PARTICIPACIÓN DE LOS PADRES DE FAMILIAS Y SU INFLUENCIA EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO DE LOS ESTUDIANTES DE SEGUNDO AÑO DE LA ESCUELA DE EDUCACIÓN BÁSICA JUAN E. VERDESOTO DE LA CIUDAD DE BABAHOYO. La aplicación de la capacitación metodológica busca adaptar a los involucrados a la realidad que tienen necesidades educativas, pretendemos eliminar las barreras que limitan el aprendizaje de un modo u otro en el sistema educativo, logrando de esa manera igualdad y equitativa en cuanto a oportunidades.es_ES
dc.format.extent111 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectEstrategia educativaes_ES
dc.subjectParticipaciónes_ES
dc.subjectCompromisos escolareses_ES
dc.titleParticipación de los padres de familias y su influencia en el rendimiento académico de los estudiantes de segundo año de la escuela de Educación Básica Juan E. Verdesoto de la ciudad de Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador