Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorFernández Torres, Ana Del Rocío
dc.contributor.authorCarpio Bazán, Jorge Luis
dc.date.accessioned2020-05-03T02:48:08Z
dc.date.available2020-05-03T02:48:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7637
dc.descriptionCurrently, a system that differs from the classic functional organization system is the process management system, which prioritizes customer satisfaction, so defined processes are managed in a structured way. Process management helps to redesign the workflow by providing an improvement in efficiency and in adapting the needs of the end user. In the systems department of the state attorney general of the province of Los Ríos, the processes are carried out manually, causing a waste of time in the documentation of each process carried out, in addition to creating late attention to the officials of this institution, causing them work accumulation. The implementation of a system that manages your processes would help to solve the documentation and attention problems optimizing the efficiency and effectiveness in each support carried out, for which it is necessary to justify said implementation through a feasibility analysis. The research is based on the development of information systems, communication and entrepreneurial and technological entrepreneurship, under the subline of computer systems development. This case study uses the qualitative methodology by interviewing the head of the systems department, contrasting this information using a quantitative methodology by conducting a survey applying to the officials of this institution.es_ES
dc.descriptionCurrently, a system that differs from the classic functional organization system is the process management system, which prioritizes customer satisfaction, so defined processes are managed in a structured way. Process management helps to redesign the workflow by providing an improvement in efficiency and in adapting the needs of the end user. In the systems department of the state attorney general of the province of Los Ríos, the processes are carried out manually, causing a waste of time in the documentation of each process carried out, in addition to creating late attention to the officials of this institution, causing them work accumulation. The implementation of a system that manages your processes would help to solve the documentation and attention problems optimizing the efficiency and effectiveness in each support carried out, for which it is necessary to justify said implementation through a feasibility analysis. The research is based on the development of information systems, communication and entrepreneurial and technological entrepreneurship, under the subline of computer systems development. This case study uses the qualitative methodology by interviewing the head of the systems department, contrasting this information using a quantitative methodology by conducting a survey applying to the officials of this institution.es_ES
dc.description.abstractEn la actualidad un sistema que se diferencia del clásico sistema de organización funcional, es el sistema de gestión de procesos, que prioriza la satisfacción del cliente de esta forma los procesos definidos son gestionados de modo estructurado. La gestión de procesos ayuda a rediseñar el flujo de trabajo aportando una mejora en la eficiencia y en la adaptación de las necesidades del usuario final. En el departamento de sistemas de la fiscalía general del estado de la provincia de Los Ríos se llevan los procesos de forma manual, provocando una pérdida de tiempo en documentación de cada proceso realizado a más de crear atenciones tardías a los funcionarios de esta institución ocasionando en ellos acumulación de trabajo. La implementación de un sistema que gestione sus procesos ayudaría solucionar los problemas de documentación y atención optimizando la eficiencia y eficacia en cada soporte realizado, para lo que se necesita justificar dicha implementación mediante un análisis de factibilidad. La investigación está basada en el desarrollo de sistemas de la información, comunicación y emprendimiento empresariales y tecnológicos, bajo la sublime de desarrollo de sistemas informáticos. Este estudio de caso utiliza la metodología cualitativa mediante la entrevista realizada al jefe del departamento de sistemas contrastando dicha información usando una metodología cuantitativa mediante la realización de una encuesta aplicando a los funcionarios de esta institución.es_ES
dc.format.extent39 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo, UTB - FAFI 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAnálisises_ES
dc.subjectFactibilidades_ES
dc.subjectSistemases_ES
dc.subjectGestión de procesoses_ES
dc.titleAnálisis de factibilidad en la implementación de un sistema de gestión de los procesos del departamento de sistemas de la Fiscalía General del Estado en la provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador