Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorAmaiquema Márquez, Francisco
dc.contributor.authorAlcivar Vera, Brenda Maria
dc.date.accessioned2020-05-02T20:50:14Z
dc.date.available2020-05-02T20:50:14Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7625
dc.descriptionIn early childhood all children experience some separation anxiety, often crying or holding their father when he has to move away even temporarily. They may be unable to stay alone, and they refuse to go to school or visit friends. Due to the multiple emotional changes, they very often complain of nausea, headaches, abdominal pain or an accelerated heart rate. The low use of the teaching-learning process in the child is the product of the separation from their parents considering a therapeutic scheme based on the results of the techniques used to collect data and the patient's history, which will be used for 4 sessions including the evaluation of the different tests. psychometric to reduce symptoms of the child, having as a satisfactory result the process for the well-being of his family and him.es_ES
dc.descriptionIn early childhood all children experience some separation anxiety, often crying or holding their father when he has to move away even temporarily. They may be unable to stay alone, and they refuse to go to school or visit friends. Due to the multiple emotional changes, they very often complain of nausea, headaches, abdominal pain or an accelerated heart rate. The low use of the teaching-learning process in the child is the product of the separation from their parents considering a therapeutic scheme based on the results of the techniques used to collect data and the patient's history, which will be used for 4 sessions including the evaluation of the different tests. psychometric to reduce symptoms of the child, having as a satisfactory result the process for the well-being of his family and him.es_ES
dc.description.abstractEn la infancia temprana todos los niños experimentan cierta ansiedad por separación, suelen llorar o sujetar con frecuencia a su padre o madre cuando este tiene que alejarse aunque sea temporalmente. Pueden ser incapaces de quedarse solos, y se rehúsan ir a la escuela o visitar a sus amigos. Por los múltiples cambios emociónales con mucha frecuencia se quejan de nauseas, dolores de cabeza, dolores abdominales o un ritmo cardiaco acelerado. El bajo aprovechamiento del proceso enseñanza aprendizaje en el niño es producto de la separación de sus padres considerando un esquema terapéutico basado en resultados de las técnicas utilizadas para recolección de datos y antecedentes del paciente las cuales serán empeladas 4 sesiones incluyendo la valoración de los distintos test psicométricos para disminuir síntomas del niño, teniendo como resultado satisfactorio el proceso para el bienestar de su familia y el.es_ES
dc.format.extent20 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectTrastorno de ansiedad por separaciónes_ES
dc.subjectProcesoes_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.titleTrastorno de ansiedad por separación y su influencia en el proceso de aprendizaje en un niñoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador