Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorBlaschke Guillen, Gisella Elizabeth
dc.contributor.authorGarcia Villamar, Mariana del Carmen
dc.contributor.author
dc.date.accessioned2020-04-29T17:55:51Z
dc.date.available2020-04-29T17:55:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7506
dc.descriptionThe research entitled "USE OF THE HISTORY TO IMPROVE THE READING HABIT IN THE AREA OF COMMUNICATION OF THE SIXTH YEARS OF BASIC EDUCATION OF THE SCHOOL MAY 24 OF THE SAN JUAN PARISH", resulted in the extent to which Story reading can motivate and develop a taste for reading in students; Essential resource to improve learning. For this reason, 18 students from a population of 50 in total will be taken as an intentional sample, to which a previous test (survey) will be applied, after which sessions with reading stories will be developed; then apply a post test (survey); The research was quantitative, with an experimental design. According to Spearman's Rho correlation analysis, the hypothesis is positive, since there is a significant correlation between the independent and the dependent variable, which is equal to 72.8%. According to the results, the Bilateral Sig value 0.001 is less than 0.05; therefore the null hypothesis is rejected.es_ES
dc.descriptionThe research entitled "USE OF THE HISTORY TO IMPROVE THE READING HABIT IN THE AREA OF COMMUNICATION OF THE SIXTH YEARS OF BASIC EDUCATION OF THE SCHOOL MAY 24 OF THE SAN JUAN PARISH", resulted in the extent to which Story reading can motivate and develop a taste for reading in students; Essential resource to improve learning. For this reason, 18 students from a population of 50 in total will be taken as an intentional sample, to which a previous test (survey) will be applied, after which sessions with reading stories will be developed; then apply a post test (survey); The research was quantitative, with an experimental design. According to Spearman's Rho correlation analysis, the hypothesis is positive, since there is a significant correlation between the independent and the dependent variable, which is equal to 72.8%. According to the results, the Bilateral Sig value 0.001 is less than 0.05; therefore the null hypothesis is rejected.es_ES
dc.description.abstractLa investigación titulada “USO DE LA HISTORIETA PARA MEJORAR EL HÁBITO DE LA LECTURA EN EL ÁREA DE COMUNICACIÓN DE LOS ALUMNOS DE SEXTO AÑO DE EDUCACIÓN BÁSICA DE LA ESCUELA 24 DE MAYO DE LA PARROQUIA SAN JUAN”, tuvo como finalidad determinar, en qué medida la lectura de historietas puede motivar y desarrollar el gusto por la lectura en los estudiantes; recurso imprescindible para mejorar el aprendizaje. Para tal motivo se tomó como muestra intencional a 18 estudiantes de una población de 50 en total, a los cuales se les aplicó un pre test (encuesta), luego de lo cual se desarrollaron sesiones con lectura de historietas; para luego aplicar un post test (encuesta); la investigación fue cuantitativa, con un diseño experimental. De acuerdo al análisis de correlación Rho de Spearman es positiva la hipótesis planteada, ya que hay una correlación significativa entre la variable independiente y la dependiente, el cual es igual a 72. 8 %. De acuerdo a los resultados, el valor Sig. Bilateral 0,001 es menor que 0,05; por lo tanto se rechaza la hipótesis nula.es_ES
dc.format.extent109 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectLectura de historietases_ES
dc.subjectHábito lectores_ES
dc.titleUso de la historieta para mejorar el hábito de la lectura en el área de comunicación de los alumnos de sexto año de educación básica de la Escuela 24 de Mayo de la Parroquia San Juanes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador