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dc.contributor.advisorBecilla García, Leticia
dc.contributor.authorCuzco Castillo, Karen Tatiana
dc.date.accessioned2020-03-27T15:39:09Z
dc.date.available2020-03-27T15:39:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7348
dc.descriptionEnchufe.tv is currently the first sketches channel in Spanish, whose number of subscribers on YouTube exceeds the figure of 22 million, Having a very clear objective such as making quality content and giving the consumer a renewed material, it was founded in 2011; the content production of the channel is very good and they have videos that really meet the expectations of the user since that is reflected in the daily views and likes that each of their videos have, it should also be noted that thanks to the usability of the YouTube platform Enchufe.tv has had an exchange, collaboration and continuous feedback with its virtual community, what has encouraged the creativity of the team and has promoted a different form of content production, so the objective of the case study is to conduct an in-depth analysis of the way they perform the content for each of the videos; to achieve the objective, a descriptive methodology was used in addition to conducting interviews and observation sheets, which allowed us to verify that, thanks to the new dynamics influenced by social networks, the modes of production and consumption of Ecuadorian audiovisuals have been modified, in particular the content of the Enchufe.tv channel.es_ES
dc.description.abstractEnchufe.tv actualmente se constituye como el primer canal de sketches en español, cuyo número de subscriptores en YouTube supera la cifra de los 22 millones. Teniendo un objetivo muy claro como el hacer contenido de calidad y dar al consumidor un renovado material, fue fundado en 2011; la producción de contenido del canal es muy buena y tienen videos que realmente llenan las expectativas del usuario ya que eso se refleja en las visualizaciones y likes diarios que tienen cada uno de sus videos, además se debe recalcar que gracias a la usabilidad de la plataforma YouTube Enchufe.tv ha dispuesto de un intercambio, colaboración y retroalimentación continua con su comunidad virtual, lo que ha incentivado la creatividad del equipo y ha promovido una forma distinta de producción de contenido, por ello el objetivo del caso de estudio es realizar un análisis profundo de la forma como ellos realizan el contenido para cada uno de los videos; para la consecución del objetivo se utilizó una metodología descriptiva además de realizar entrevistas y fichas de observación lo que permitió comprobar que, gracias a las nuevas dinámicas influenciadas por las redes sociales, se han modificado los modos de producción y consumo del audiovisual ecuatoriano, en particular del contenido del canal Enchufe.tv.es_ES
dc.format.extent24 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectInformaciónes_ES
dc.subjectContenidoes_ES
dc.subjectProducciónes_ES
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.titleAnálisis de la producción de contenido en el canal Enchufe tv (YOUTUBE)es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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