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dc.contributor.advisorProcel Ayala, Mario
dc.contributor.authorZevallos Espinoza, Katiuska
dc.date.accessioned2019-02-05T16:15:02Z
dc.date.available2019-02-05T16:15:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5516
dc.descriptionObjective: To determine the incidence of cyberadiction in socio-affective functioning in the students of the Juan Montalvo Educational Unit. Instruments and Methods: the Echeburúa Internet addiction test was used, the methods that would be used within the proposed topic and obtain better results: qualitative and quantitative method, mixed research, Population and sample: the population of 90 students, 10 teachers and 10 parents will be considered. The sample of students will be taken 73 for the research. The dependent variable was cyberadiction. Results: in the results obtained from the item If it is observed that 71.38% of the students are considered as risk users, and 28.62% are considered users without problems, which indicates that the subject matter needs to be taken into account within the educational environment, during the realization of the various activities. Conclusions: It is very important to recognize that cyber-addiction affects socio-affective functioning because in this way, students who do not use technology can be helped to take advantage of it but to spend many hours without having cognitive benefits.es_ES
dc.description.abstractObjetivo: Determinar la incidencia de la ciberadicción en el funcionamiento socioafectivo en los estudiantes de la Unidad Educativa Juan Montalvo. Instrumentos y Métodos: se empleó el test de adicción a InternetEcheburúa, los métodos que se utilizarían dentro de la temática propuesta y obtener mejores resultados: método cualitativo y cuantitativo, investigación mixta, Población y muestra: se considerará la población de 90 estudiantes, 10 docentes y 10 padres de familia se supondrá la toma de la muestra de estudiantes 73 depara la investigación, La variable independiente la ciberadicción. Resultados: en los resultados obtenidos del ítem Si se observa que un 71,38% de los estudiantes están considerados como usuarios de riesgo, y un 28,62 % son considerados usuarios sin problemas, lo que nos indica que la temática planteada necesita ser tomada en cuenta dentro del entorno educativo, durante la realización de las diversas actividades. Conclusiones: Es muy importante reconocer que la ciberadicción incide en el funcionamiento socioafectivo porque de esa forma, se puede ayudar a los estudiantes que no usan la tecnología para sacarle provecho sino para estar muchas horas sin tener beneficios cognoscitivos.es_ES
dc.format.extent116 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCiberadicciónes_ES
dc.subjectSocioafectivoes_ES
dc.subjectFuncionamientoes_ES
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.titleCiberadicción y el funcionamiento socioafectivo en los estudiantes de la Unidad Educativa Juan Montalvo, año 2018es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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