Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorMSC. ALEJANDRA TERESA CAMPI MALDONADO
dc.contributor.authorALVARADO POSLIGUA JULEXSY KATHERINE
dc.contributor.authorFRANCO HIDALGO ALEXA ALEXANDRA
dc.date.accessioned2024-09-26T17:38:21Z
dc.date.available2024-09-26T17:38:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/17373
dc.descriptionThe use of color psychology in logos printed in Ecuador is fundamental to developing the visual identity of the medium, considering it as a primary strategy that goes beyond just aesthetics, it also involves the transmission of a message and the image that is desired to be projected. for users, since through these components the audience can be impacted immediately to speed up and facilitate its recognition. In this study, the psychology of color was directriz investigated, the different colorimetries used and the most prominent colors in newspapers printed in the context of Ecuador, as well as chromatic selection and its impact on the identity and perception of its audience. Finally, it should be noted that the psychology of color in the logos of printed newspapers in Ecuador can strengthen the image of the medium and its visibility in society. Furthermore, if the chromatic selection is used appropriately in a logo, the result will be identification with the newspaper, easy recognition of its image, and its colors will always remain in the minds of users, this being a competitive and innate advantage.es_ES
dc.descriptionThe use of color psychology in logos printed in Ecuador is fundamental to developing the visual identity of the medium, considering it as a primary strategy that goes beyond just aesthetics, it also involves the transmission of a message and the image that is desired to be projected. for users, since through these components the audience can be impacted immediately to speed up and facilitate its recognition. In this study, the psychology of color was directriz investigated, the different colorimetries used and the most prominent colors in newspapers printed in the context of Ecuador, as well as chromatic selection and its impact on the identity and perception of its audience. Finally, it should be noted that the psychology of color in the logos of printed newspapers in Ecuador can strengthen the image of the medium and its visibility in society. Furthermore, if the chromatic selection is used appropriately in a logo, the result will be identification with the newspaper, easy recognition of its image, and its colors will always remain in the minds of users, this being a competitive and innate advantage.es_ES
dc.description.abstractEl uso de la psicología del color en los logotipos impresos en Ecuador, son fundamentales para desarrollar la identidad visual del medio considerándose como una estrategia primordial que va más allá de solo estética, también implica la transmisión de un mensaje y la imagen que se desea proyectar para los usuarios, ya que a través de estos componentes se puede impactar a la audiencia de forma inmediata para agilizar y facilitar el reconocimiento de la misma. En este estudio se investigó directamente la psicología del color, las diferentes colorimetrías que se utilizan y los colores más destacados en los periódicos impresos en el contexto del Ecuador, asimismo la selección cromática y su impacto en la identidad y la percepción de su audiencia. Finalmente, cabe destacar que la psicología del color en los logotipos de los periódicos impresos del Ecuador, pueden fortalecer la imagen del medio y su visibilidad en la sociedad. Además, si se usa de forma apropiada la selección cromática en un logo se tendrá como resultado la identificación con el periódico, el fácil reconocimiento de su imagen, y sus colores siempre permanecerán en la mente de los usuarios, lo cual se convierte en una ventaja competitiva e innata.es_ES
dc.format.extent75p.es_ES
dc.publisherBABAHOYOes_ES
dc.relation.ispartofseriesTIC-UTB-FCJSE-COMUNICACION-000047;
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPsicología del colores_ES
dc.subjectlogotiposes_ES
dc.subjectselección cromáticaes_ES
dc.subject.otherCOMUNICACIONes_ES
dc.titleLA PSICOLOGÍA DEL COLOR EN LOGOTIPOS DE LOS PERIÓDICOS IMPRESOS EN ECUADOR: IMPLICACIONES EN IDENTIDAD Y PERCEPCIÓN EN LA AUDIENCIAes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador