Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGarcía García Hugo
dc.contributor.authorRamos Sobeida
dc.date.accessioned2017-06-09T20:28:08Z
dc.date.available2017-06-09T20:28:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1690
dc.description"The inadequacy of rural student training and its impact on academic performance of students in the Educational Unit " Rio Amazonas " enclosure Julio Moreno Espinoza, Province of Santo Domingo de los Tsáchilas " addresses the problem of rural education Ecuador can become the beginning of a series of conflicts that prevent the normal development and development of the student, depending on their age. The poverty in the rural population evolves according to (ECLAC ) , coupled with problems such as family disorganization , a social environment with vices , inappropriate educational environment , family customs and traditions and misuse of technology, prevent the student population can reach high levels of academic achievement and triggers bad behavior. Identify the causes that produce the inadequacy of rural student school education and its impact on academic performance is the main objective of making this thesis is based on concepts of inadequacy and performance as an anchor of the variables. The research results reveal that the majority of students come from dysfunctional homes, are represented usually by their mother , are composed of more than four members , surviving on less than a living wage , confess to having been mistreated and perform work outside the home, this among other data which is considered as factors affecting their performance and behavior. The alternative proposal presented as a result of the research conducted is to improve academic performance through joint participation of parents and teachers as required by LOEI in Art. 18 activity is understood as a system of coordinated actions purpose of meeting the educational needs of students with learning disabilities in order to improve the learning process and thus the quality of education. Finally it is recommended that teachers work should be oriented as possible to the student personalized attention in response to individual differences , it is necessary to involve parents in the process of teaching and learning of their children, among other things.es_ES
dc.description.abstract“La inadaptación del estudiante rural y sus consecuencias en el rendimiento académico de los estudiantes de la Unidad Educativa “Río Amazonas” del recinto Julio Moreno Espinoza, Provincia de Santo Domingo de los Tsáchilas”, aborda la problemática de la educación rural del Ecuador que puede constituirse en el comienzo de una serie de conflictos que impidan el normal desenvolvimiento y desarrollo del alumno, dependiendo de su edad. La situación de pobreza en la que se desenvuelve la población rural del país según datos de (CEPAL), sumado a problemas como: la desorganización familiar, un entorno social con vicios, entorno educativo inapropiado, costumbres y tradiciones familiares y el inadecuado uso de la tecnología, impiden que la población estudiantil pueda alcanzar altos niveles de rendimiento académico y desencadena mal comportamiento. Identificar las causas que produce la inadaptación del estudiante rural a la formación escolar y su incidencia en el rendimiento académico es el objetivo principal de realizar la presente tesis, se fundamenta en conceptos de inadaptación y rendimiento como base de sustentación de las variables. Los resultados de la investigación revelan que la mayoría de los estudiantes proviene de hogares disfuncionales, son representado por lo general por su madre, están integrados por más de cuatro integrantes, sobreviven con ingresos menores a un salario mínimo vital, confiesan haber sido maltratados y que realizan trabajos fuera del hogar, esto entre otros datos que se considera como factores que inciden en su rendimiento y comportamiento.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo UTBes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectAtención Personalizadaes_ES
dc.subjectDiferencias Individuales,es_ES
dc.subject.otherDocencia y Curriculoes_ES
dc.titleLa Inadaptación Del Estudiante Rural Y Sus Consecuencias En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De La Unidad Educativa “Río Amazonas” Del Recinto Julio Moreno Espinoza, Provincia De Santo Domingo De Los Tsáchilas”.es_ES
dc.typemasterThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

openAccess
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como openAccess