Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorARANA CADENA RICARDO MELECIO
dc.contributor.advisorBabahoyo
dc.contributor.authorCEDEÑO LOOR KRISTELL DANIELA
dc.contributor.authorNUÑEZ GARCIA CARLOS ANDRES.
dc.date.accessioned2024-04-12T15:47:22Z
dc.date.available2024-04-12T15:47:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16106
dc.descriptionCurricular adaptations are adjustments made to the content, methodology, or assessment of a curriculum in order to address students' individual differences, facilitating student participation in education. Therefore, the research aims to determine the impact of curricular adaptations on the development of communicative skills in the sixth year of basic general education in the BSE "Jorge Washington"; for this purpose, a methodology was used in accordance with the types of descriptive research, while the methods were documentary, mixed approach and field research; supported through the application of student surveys and teacher interviews as a technique. Another of the findings identified is related to teacher planning; because it does not fit the educational needs and current context of education. Through the statistical tests used, it was determined that there is a strong correlation between the variables raised in the study. Another of the findings identified is related to teacher planning; because it does not fit the educational needs and current context of education. Through the statistical tests used, it was determined that there is a strong correlation between the variables raised in the study.es_ES
dc.descriptionCurricular adaptations are adjustments made to the content, methodology, or assessment of a curriculum in order to address students' individual differences, facilitating student participation in education. Therefore, the research aims to determine the impact of curricular adaptations on the development of communicative skills in the sixth year of basic general education in the BSE "Jorge Washington"; for this purpose, a methodology was used in accordance with the types of descriptive research, while the methods were documentary, mixed approach and field research; supported through the application of student surveys and teacher interviews as a technique. Another of the findings identified is related to teacher planning; because it does not fit the educational needs and current context of education. Through the statistical tests used, it was determined that there is a strong correlation between the variables raised in the study. Another of the findings identified is related to teacher planning; because it does not fit the educational needs and current context of education. Through the statistical tests used, it was determined that there is a strong correlation between the variables raised in the study.es_ES
dc.description.abstractLas adaptaciones curriculares son ajustes realizados en el contenido, la metodología o la evaluación de un plan de estudios con el fin de atender las diferencias individuales de los estudiantes, facilitando la participación estudiantil en la educación. Por lo tanto, la investigación tiene como objetivo determinar el impacto de las adaptaciones curriculares en el desarrollo de las habilidades comunicativas en el sexto año de educación general básica en la EEB “Jorge Washington”; para lo cual se empleó una metodología conformada con los tipos de investigación descriptiva, mientras que los métodos fueron documental, enfoque mixto e investigación de campo; sustentados a través de la aplicación de encuestas a estudiantes y entrevista a docentes como técnica. Los resultados de la investigación determinaron que los docentes poseen inconvenientes relacionados con el manejo de las habilidades comunicativas; además, no priorizan la implementación de adaptaciones curriculares para influir de manera significativa en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Otro de los hallazgos identificados está relacionado con la planificación docente; debido a que no se ajusta a las necesidades educativas y contexto actual de la educación. Mediante las pruebas estadísticas empleadas, se determinó que existe una fuerte correlación entre las variables planteadas en el estudio.es_ES
dc.format.extent74p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyoes_ES
dc.relation.ispartofseriesTIC-UTB-FCJSE-EBAS-000060;
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAdaptaciones curriculareses_ES
dc.subjecthabilidadeses_ES
dc.subjectenseñanza-aprendizaje.es_ES
dc.subject.otherEDUCACIÓN Y DESARROLLOes_ES
dc.titleADAPTACIÓN CURRICULAR Y SU IMPACTO EN LAS HABILIDADES COMUNICATIVAS EN LOS ESTUDIANTES DEL SEXTO AÑO DE LA ESCUELA "JORGE WASHINGTON", PARROQUIA FEBRES CORDERO, CANTÓN BABAHOYO, PROVINCIA LOS RÍOS.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador