Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCedeño Sandoya, Walter Adrian
dc.contributor.authorBarahona Rivera, Mayerli Nayelli
dc.contributor.authorGuzmán Bajaña, Alejandra Stefany
dc.date.accessioned2024-04-05T21:45:44Z
dc.date.available2024-04-05T21:45:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15944
dc.descriptionNowadays parenting styles are often practiced on certain occasions with a lot of ignorance, the way in which parents raise their children is solely the parent's own decision without having any notion of the style they are carrying out and even less the consequences of it. . Our self-esteem is a subjective experience that disciplines us when facing our environment. Self-esteem belongs to the positive or negative assessment that one makes of oneself. The present work on curricular integration focuses on the impact of parenting styles on the development of self-esteem of children in 5th, 6th and 7th grade of basic general education of the Educational Unit ``17 de Noviembre`` of the Puebloviejo canton, San Juan parish, province of Los Ríos. For this reason, the objective to be achieved with the work of curricular integration is to determine the development of self-esteem that infants obtain as a consequence of a parenting style exercised by their parents. On the other hand, Chapter III specifies the methodology used and the entire process of obtaining data collected through the instruments used with their respective analysis. To carry out the study, both variables were contextualized through bibliographic references and the data were collected through a psychometric test, which tests the prevalence of parenting styles, teaching parents to their children. In this way, valuable and necessary information was obtained to test the hypothesis.es_ES
dc.descriptionNowadays parenting styles are often practiced on certain occasions with a lot of ignorance, the way in which parents raise their children is solely the parent's own decision without having any notion of the style they are carrying out and even less the consequences of it. . Our self-esteem is a subjective experience that disciplines us when facing our environment. Self-esteem belongs to the positive or negative assessment that one makes of oneself. The present work on curricular integration focuses on the impact of parenting styles on the development of self-esteem of children in 5th, 6th and 7th grade of basic general education of the Educational Unit ``17 de Noviembre`` of the Puebloviejo canton, San Juan parish, province of Los Ríos. For this reason, the objective to be achieved with the work of curricular integration is to determine the development of self-esteem that infants obtain as a consequence of a parenting style exercised by their parents. On the other hand, Chapter III specifies the methodology used and the entire process of obtaining data collected through the instruments used with their respective analysis. To carry out the study, both variables were contextualized through bibliographic references and the data were collected through a psychometric test, which tests the prevalence of parenting styles, teaching parents to their children. In this way, valuable and necessary information was obtained to test the hypothesis.es_ES
dc.description.abstractHoy en día los estilos de crianza se suelen practicar en ciertas ocasiones con mucho desconocimiento, la forma en cómo los padres crían a sus hijos es únicamente decisión propia del progenitor sin tener noción del estilo que están llevando a cabo y menos aún las consecuencias del mismo. Nuestra autoestima es una experiencia subjetiva que nos disciplina a la hora de afrontar nuestro entorno. La autoestima pertenece a la valoración positiva o negativa que uno hace de sí mismo. El presente trabajo de integración curricular se centra en la incidencia de los estilos de crianza en el desarrollo de la autoestima de los niños de 5to, 6to y 7mo de educación general básica de la Unidad Educativa ``17 de Noviembre`` del cantón Puebloviejo, parroquia San Juan, provincia de Los Ríos. Por tal razón el objetivo que se desea alcanzar con el trabajo de integración curricular es determinar el desarrollo de la autoestima que los infantes obtienen como consecuencia de un estilo de crianza ejercido por sus padres. Por otra parte, en el Capítulo III se especifica la metodología utilizada y todo el proceso de la obtención de datos recolectados por medio de los instrumentos utilizados con su respectivo análisis. Para realizar el estudio, ambas variables fueron contextualizadas mediante referencias bibliográficas y los datos fueron recolectados mediante una prueba psicométrica, que prueba la prevalencia de los estilos de crianza, enseñanza de los padres a los hijos. De esta manera se obtuvo información valiosa y necesaria para probar la hipótesis.es_ES
dc.format.extent107 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2024es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstilos de crianzaes_ES
dc.subjectAutoestimaes_ES
dc.subjectNiñoses_ES
dc.subjectRelaciónes_ES
dc.titleEstilos de crianza y desarrollo de la autoestima en niños de 5to, 6to y 7mo de La Unidad Educativa 17 de Noviembre de la Parroquia San Juan Cantón Puebloviejoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador