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dc.contributor.advisorCampi Cevallos, Cumanda
dc.contributor.authorAstudillo Carriel, Gisella Jacinta
dc.date.accessioned2023-06-29T20:43:35Z
dc.date.available2023-06-29T20:43:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14618
dc.descriptionCommunication in organizations is a vital element for any public or private institution in its development and strengthening, allowing active participation and thus correcting errors in the processes in order to present clear ideas and strategies so that everyone feels satisfied and informed. also providing a better work environment. The purpose of this research is to develop the components of the communication strategies at the internal and external level of the Municipal GAD of Urdaneta in the year 2022, carrying out an analysis of which strategies are more feasible to use to achieve the objectives of the institution. In this sense, strategies play a very important role in the activities of the institution, so that they can be carried out in an organized and efficient manner. In the first chapter, the possible problems to develop the investigation are established, in addition the objectives of the investigation, both general and specific, are defined. In the second chapter, the theoretical framework is described with the terms related to communications internally and externally of an organization, for which second-hand bibliographic sources are used. In the third chapter, the methodological framework is developed, the type and focus of the research, the information gathering instruments and the analysis of their results are presented. Finally, the design of the communication strategies to be carried out in the investigation is exposed.es_ES
dc.descriptionCommunication in organizations is a vital element for any public or private institution in its development and strengthening, allowing active participation and thus correcting errors in the processes in order to present clear ideas and strategies so that everyone feels satisfied and informed. also providing a better work environment. The purpose of this research is to develop the components of the communication strategies at the internal and external level of the Municipal GAD of Urdaneta in the year 2022, carrying out an analysis of which strategies are more feasible to use to achieve the objectives of the institution. In this sense, strategies play a very important role in the activities of the institution, so that they can be carried out in an organized and efficient manner. In the first chapter, the possible problems to develop the investigation are established, in addition the objectives of the investigation, both general and specific, are defined. In the second chapter, the theoretical framework is described with the terms related to communications internally and externally of an organization, for which second-hand bibliographic sources are used. In the third chapter, the methodological framework is developed, the type and focus of the research, the information gathering instruments and the analysis of their results are presented. Finally, the design of the communication strategies to be carried out in the investigation is exposed.es_ES
dc.description.abstractLa comunicación en las organizaciones es un elemento vital para toda institución pública o privada en su desarrollo y fortalecimiento, permitiendo una participación activa y así corregir errores en los procesos con el fin de presentar ideas y estrategias claras para que todos se sientas conformes e informados, brindando además un mejor ambiente laboral. La presente investigación tiene como finalidad desarrollar los componentes de las estrategias comunicacionales a nivel interno y externo del GAD Municipal de Urdaneta en el año 2022, realizando un análisis de qué estrategias son más factibles de utilizar para alcanzar los objetivos de la institución. En este sentido, las estrategias juegan un papel muy importante en las actividades de la institución, para que estas puedan efectuarse de forma organizada y eficiente. En el primer capítulo, se establece la posible problemática para desarrollar la investigación, además se definen los objetivos de la investigación, tanto general y específicos. En el segundo capítulo, se describe el marco teórico con los términos relacionados a las comunicaciones a nivel interno y externo de una organización, por lo cual se hace uso de fuentes bibliográficas de segunda mano. En el tercer capítulo se desarrolla el marco metodológico, se presenta el tipo y enfoque de investigación, los instrumentos de recopilación de información y el análisis de los resultados de estos. Finalmente, se expone el diseño de las estrategias comunicacionales a llevar a cabo en la investigación.es_ES
dc.format.extent34 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAlcancees_ES
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.subjectInformaciónes_ES
dc.subjectOrganizaciónes_ES
dc.titleAnálisis de la estrategia de comunicación del GAD Municipal De Urdaneta en el 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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