Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorÁlvarez Gutiérrez, Marcela
dc.contributor.authorQuisintuña Sandoval, Gilda Jamilex
dc.date.accessioned2023-06-14T19:26:06Z
dc.date.available2023-06-14T19:26:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14495
dc.descriptionPsychomotricity is one of the processes of great importance for the integral development of children, understanding integrality as the set of curiosity, intellect, spontaneity, creation of emotions, art, philosophy, beliefs, which through movements (psychomotricity) such as running, walking, turning, grasping or using the hands, extremities, facilitates the involvement of the child in the world that surrounds him, therefore gross psychomotor skills and its impact on the comprehensive development of education children are raised as a research topic. in the Francisco Huerta Rendón Educational Unit, whose objective is to determine the impact of gross psychomotricity in the integral development of children in initial education, in order to carry out the research it was necessary to use the quantitative approach to obtain the results in which could determine the existence of several problems that can be observed in the discussion of the results to In addition to concluding with the fulfillment of the objective and the elaboration of the recommendations according to the situation.es_ES
dc.descriptionPsychomotricity is one of the processes of great importance for the integral development of children, understanding integrality as the set of curiosity, intellect, spontaneity, creation of emotions, art, philosophy, beliefs, which through movements (psychomotricity) such as running, walking, turning, grasping or using the hands, extremities, facilitates the involvement of the child in the world that surrounds him, therefore gross psychomotor skills and its impact on the comprehensive development of education children are raised as a research topic. in the Francisco Huerta Rendón Educational Unit, whose objective is to determine the impact of gross psychomotricity in the integral development of children in initial education, in order to carry out the research it was necessary to use the quantitative approach to obtain the results in which could determine the existence of several problems that can be observed in the discussion of the results to In addition to concluding with the fulfillment of the objective and the elaboration of the recommendations according to the situation.es_ES
dc.description.abstractLa psicomotricidad es uno de los procesos de gran importancia para el desarrollo integral de los niños, entendiendo a la integralidad como el conjunto de curiosidad, intelecto, espontaneidad, creación emociones, arte, filosofía, creencias, que por medio de los movimientos (psicomotricidad) como correr, caminar, girar, agarrar o utilizar las manos, extremidades, facilita el involucramiento del niño en el mundo que lo rodea, por ende se plantea como tema de investigación la psicomotricidad gruesa y su impacto en el desarrollo integral del los niños de educación inicial en la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón, que tiene por objetivo determinar el impacto de la psicomotricidad gruesa en el desarrollo integral de los niños de educación inicial, para poder realizar la investigación fue necesario emplear el enfoque cuantitativo para obtener los resultados en los cuales se pudo determinar la existencias de varias problemáticas que se podrán observar en la discusión de los resultados a demás de concluir con el cumplimiento del objetivo y la elaboración de las recomendaciones acordes a la situación.es_ES
dc.format.extent51 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPsicomotricidad gruesaes_ES
dc.subjectDesarrollo integrales_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectDocentees_ES
dc.titlePsicomotricidad gruesa y su impacto en el desarrollo integral de los niños de educación inicial en la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendónes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador