Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorRamírez Contreras, Patricia
dc.contributor.authorGiler Rojas, Evelyn Zulay
dc.date.accessioned2022-07-07T15:53:43Z
dc.date.available2022-07-07T15:53:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12326
dc.descriptionThe current investigation was based on the existing problem of the use of technological resources that positively and negatively affect children of basic education of the Juan Montalvo Educational Unit, technological resources are currently of great importance not only for communication between people, but rather helps students to influence better learning. The general objective of the research is to carry out an analysis of the use of technological resources of communication and its impact on the learning of children in the third grade of the Juan Montalvo Educational Unit. The methodology used for the research was based on types: exploratory, documentary, and a case study, where the survey was carried out using the questionnaire as a tool, where the parents of the courses in question present that the technological resources are necessary. for student learning, however; agree that the excessive use of these can affect health problems such as anxiety, lack of socialization with people around them and poor concentration. For this reason, awareness campaigns will be carried out to establish to parents that, if the use of technologies is necessary and that, in addition, on the other hand, they are not necessary.es_ES
dc.descriptionThe current investigation was based on the existing problem of the use of technological resources that positively and negatively affect children of basic education of the Juan Montalvo Educational Unit, technological resources are currently of great importance not only for communication between people, but rather helps students to influence better learning. The general objective of the research is to carry out an analysis of the use of technological resources of communication and its impact on the learning of children in the third grade of the Juan Montalvo Educational Unit. The methodology used for the research was based on types: exploratory, documentary, and a case study, where the survey was carried out using the questionnaire as a tool, where the parents of the courses in question present that the technological resources are necessary. for student learning, however; agree that the excessive use of these can affect health problems such as anxiety, lack of socialization with people around them and poor concentration. For this reason, awareness campaigns will be carried out to establish to parents that, if the use of technologies is necessary and that, in addition, on the other hand, they are not necessary.es_ES
dc.description.abstractLa actual investigación se basó en relación a la problemática existente del uso de los recursos tecnológicos que inciden positiva y negativamente en los niños de educación básica de la Unidad Educativa Juan Montalvo del cantón Buena Fe, los recursos tecnológicos actualmente son de suma importancia no solo para la comunicación entre personas, sino que ayuda a los estudiantes a incidir en un mejor aprendizaje. El objetivo general de la investigación es realizar un análisis del uso de los recursos tecnológicos de la comunicación y su incidencia en el aprendizaje de los niños de tercero de básica de la Unidad Educativa Juan Montalvo. La metodología utilizada para la investigación se basó en tipos: exploratoria, documental, y un estudio de caso, donde se ejecutó la encuesta utilizando como herramienta el cuestionario, donde los padres de familia de los cursos en mención establecieron que los recursos tecnológicos si son necesarios para el aprendizaje de los alumnos, sin embargo; concuerdan que el uso excesivo de estos puede incidir en problemas en la salud como ansiedad, falta de socialización con personas de su entorno y mala concentración. Con esta razón se propuso campañas de concientización para establecer a los padres de familia que, si es necesario el uso de tecnologías y que, además, por otro lado, no son necesarias.es_ES
dc.format.extent40 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectRecursos tecnológicoses_ES
dc.subjectNiñoses_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectMetodologíaes_ES
dc.titleRecursos tecnológicos de comunicación y su incidencia en el aprendizaje en niños de tercer año de básica de la Unidad Educativa Juan Montalvo del cantón Buena Fe, año 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador