Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorVivero Quintero, César Efrén
dc.contributor.authorPérez Navarro, Ángelo Omar
dc.contributor.authorSalazar Contreras, Carlos Julio
dc.date.accessioned2022-06-27T17:16:55Z
dc.date.available2022-06-27T17:16:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12153
dc.descriptionThis research on methodological strategies for teaching physical education online in children from 9 to 11 years of age at the "Roberto Rodríguez Bodero" basic education school, Guayas province, Jujan canton, period 2021 - 2022, has the purpose of improving learning Physical Education. The study is carried out is structured by different chapters that go from the approach of the problem to the relationship that exists with the solution that arises in it. The project is based on theoretical bases that are the support on which the research is based. Consistent research methods were applied that, together with the data collection instruments, clear and precise results were obtained and which in turn served to propose as a tentative solution proposal consists of the development of an ICT Strategy Guide, which will help the teacher to teacher to improve their classroom work and thereby make school performance in the area of Education more efficient.es_ES
dc.descriptionThis research on methodological strategies for teaching physical education online in children from 9 to 11 years of age at the "Roberto Rodríguez Bodero" basic education school, Guayas province, Jujan canton, period 2021 - 2022, has the purpose of improving learning Physical Education. The study is carried out is structured by different chapters that go from the approach of the problem to the relationship that exists with the solution that arises in it. The project is based on theoretical bases that are the support on which the research is based. Consistent research methods were applied that, together with the data collection instruments, clear and precise results were obtained and which in turn served to propose as a tentative solution proposal consists of the development of an ICT Strategy Guide, which will help the teacher to teacher to improve their classroom work and thereby make school performance in the area of Education more efficient.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación sobre Estrategias metodológicas para la enseñanza de la educación física online en niños de 9 a 11 años de la escuela de educación básica “Roberto Rodríguez Bodero”, provincia del Guayas, cantón Jujan, período 2021 – 2022, tiene la finalidad de mejorar el aprendizaje de Educación Física. El estudio está realizado está estructurado por diferentes capítulos que van desde el planteamiento del problema hasta la relación que existe con la solución que se plantea en el mismo. El proyecto se sustenta en bases teóricas que son el soporte sobre la cual se basa la investigación. Se aplicaron métodos de investigación acordes que junto a los instrumentos de recolección de datos se obtuvieron resultados claros y precisos y que a su vez sirvieron para plantear como propuesta tentativa de solución consiste en el desarrollo de una Guía de estrategias Tics, que ayudará al docente al docente a mejorar su trabajo de aula y con ello que el rendimiento escolar en el área de Educación sea más eficiente.es_ES
dc.format.extent93 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategias metodológicases_ES
dc.subjectEnseñanza online de Educación Físicaes_ES
dc.subjectGuía de estrategias Ticses_ES
dc.titleEstrategias metodológicas para la enseñanza de la educación física online en niños de 9 a 11 años de la Escuela de Educación Básica Roberto Rodríguez Bodero provincia del Guayas, cantón Jujan, periodo 2021-2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador