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dc.contributor.advisorColoma Carrasco, Ángel
dc.contributor.authorFerrin Romero, Danna Nicole
dc.date.accessioned2022-06-21T17:44:14Z
dc.date.available2022-06-21T17:44:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12023
dc.descriptionThe present case study consisted in making a first approach to the theories on the use of the Virtual Learning Environment is a proposal that reinforces the academic performance of the students, the influence of the virtual education of significant learning is positive, and for this reason constitutes the fundamental objective for the elaboration of the proposal, under a methodological guide approach that helps in the performance of the students. Being the general objective of the project to analyze the incidence of the application of the Virtual Learning Environment and its incidence the incidence of the application of virtual environments in the development of computer skills of the students of the third year of high school of the Padre Marcos Benetazzo educational unit, the same one that is located in the Province of Los Ríos, Babahoyo Canton. The methodology that was applied in this research was the quantitative method, with a documentary study, bibliographical research, with the application of surveys for data collection and their respective tabulation. The information collection instruments were analyzed, with which it was concluded that third-year high school students have a high development of digital competence, therefore the student is encouraged to continue exploring the technological environment.es_ES
dc.descriptionThe present case study consisted in making a first approach to the theories on the use of the Virtual Learning Environment is a proposal that reinforces the academic performance of the students, the influence of the virtual education of significant learning is positive, and for this reason constitutes the fundamental objective for the elaboration of the proposal, under a methodological guide approach that helps in the performance of the students. Being the general objective of the project to analyze the incidence of the application of the Virtual Learning Environment and its incidence the incidence of the application of virtual environments in the development of computer skills of the students of the third year of high school of the Padre Marcos Benetazzo educational unit, the same one that is located in the Province of Los Ríos, Babahoyo Canton. The methodology that was applied in this research was the quantitative method, with a documentary study, bibliographical research, with the application of surveys for data collection and their respective tabulation. The information collection instruments were analyzed, with which it was concluded that third-year high school students have a high development of digital competence, therefore the student is encouraged to continue exploring the technological environment.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso consistió en realizar una primera aproximación a las teorías sobre el uso del Entorno Virtual de Aprendizaje es una propuesta que refuerza el rendimiento académico de los estudiantes, la influencia de la educación virtual de aprendizaje, por esta razón constituye en el objetivo fundamental para la elaboración de la propuesta, bajo un enfoque de guía metodológica que ayude en el desempeño de los estudiantes. Siendo el objetivo general del proyecto determinar la incidencia de la aplicación del Entorno Virtual de Aprendizaje mediante la aplicación de los entornos virtuales en el desarrollo de habilidades informáticas de los estudiantes del tercero de bachillerato de la unidad educativa Padre Marcos Benetazzo, el mismo que está ubicado en la Provincia de los Ríos, Cantón Babahoyo. La metodología utilizada en este proyecto de investigación se basa en un estudio bibliográfico de tipo documental, de carácter descriptivo, además de una investigación de campo que nos permitirá un contacto directo con los elementos del problema. El método que se aplicó en esta investigación a realizar para obtener la medición en este proyecto sería la formulación de encuestas, y así recolectar información por medio de un cuestionario con un estudio documental. Se examinaron los instrumentos de selección de información con los cuales se presumió que los estudiantes de tercero de bachillerato tienen un alto grado de superación en informática, por lo que se insta al estudiante a seguir investigando el clima de innovación.es_ES
dc.format.extent32 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEducación digitales_ES
dc.subjectPlataformases_ES
dc.subjectEntornoes_ES
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.titleEntornos virtuales y su incidencia en el desarrollo de habilidades informáticas de los estudiantes del tercero de bachillerato de la Unidad Educativa Padre Marcos Benetazzo periodo 2021 – 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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