Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorOchoa Mendieta, Maira Amarilis
dc.contributor.authorContreras Zambrano, Jorge Luis
dc.date.accessioned2022-06-21T15:56:12Z
dc.date.available2022-06-21T15:56:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12017
dc.descriptionThe problem for which this research is developed focuses on the use of technological tools that must be implemented for the development of classes for eighth-year students, for which it must be identified how these can influence academic performance, For this reason, the objective of identifying how the use of technological tools in virtual teaching affects the evaluation of the learning of eighth-year students was proposed, through a study that allows awareness of the importance of optimizing technological skills in teachers. Through the theories of the growth of variety of digital applications increased at a rapid pace, and virtual education has always been impregnated but not all people know how to use it in a correct way, for this reason it is important that educational institutions give an introduction to the use of technologies. The methodology that a field and bibliographical investigation was carried out through the qualitative-quantitative method, obtaining as a result of 11 educators who applied the survey to them. Concluding that the implementation of the use of technological tools and in turn I propose teaching-learning strategies under the virtual modality, implemented by teachers who teach classes to eighth-year students, are effective for the acquisition of learning skills. each subject, since they have become elements of great importance to promote quality teaching.es_ES
dc.descriptionThe problem for which this research is developed focuses on the use of technological tools that must be implemented for the development of classes for eighth-year students, for which it must be identified how these can influence academic performance, For this reason, the objective of identifying how the use of technological tools in virtual teaching affects the evaluation of the learning of eighth-year students was proposed, through a study that allows awareness of the importance of optimizing technological skills in teachers. Through the theories of the growth of variety of digital applications increased at a rapid pace, and virtual education has always been impregnated but not all people know how to use it in a correct way, for this reason it is important that educational institutions give an introduction to the use of technologies. The methodology that a field and bibliographical investigation was carried out through the qualitative-quantitative method, obtaining as a result of 11 educators who applied the survey to them. Concluding that the implementation of the use of technological tools and in turn I propose teaching-learning strategies under the virtual modality, implemented by teachers who teach classes to eighth-year students, are effective for the acquisition of learning skills. each subject, since they have become elements of great importance to promote quality teaching.es_ES
dc.description.abstractEl problema por el cual se desarrolla esta investigación se centra en el uso de las herramientas tecnológicas que se debe implementar para el desarrollo de las clases de los estudiantes de octavo año, para el cual se debe identificar como estas pueden influenciar en el rendimiento académico, por ello se planteó el objetivo de identificar cómo el uso de herramientas tecnológicas en la enseñanza virtual incide en la evaluación del aprendizaje de los estudiantes de octavo año, a través de un estudio que permita la concienciación sobre la importancia de optimizar las competencias tecnológicas en los docentes. Mediante las teorías del crecimiento de variedad de aplicaciones digitales aumentado a ritmo acelerado, y la educación virtual siempre ha estado impregnada pero no todas las personas saben utilizarlo de una manera correcta, por esto es importante que en las instituciones educativas se dé una introducción al uso de tecnologías. La metodología que se realizó fue una investigación de campo y bibliográfica a través del método cualicuantitativo obteniendo como resultado de 11 maestros que se les aplico la encuesta. Llegando a la conclusión que la implementación de las herramientas tecnológicas y a su vez se planteó estrategias de enseñanza aprendizaje bajo la modalidad virtual, implementadas por los docentes que imparten cátedra a los estudiantes de octavo año, son eficaces para la adquisición de las competencias de cada asignatura, ya que se han convertido en elementos de gran importancia para favorecer una enseñanza de calidad.es_ES
dc.format.extent49 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEducación virtuales_ES
dc.subjectHerramientas tecnológicases_ES
dc.subjectEmergencia sanitariaes_ES
dc.titleUso de herramientas tecnológicas y su incidencia en las clases on-line debido al covid 19 en los estudiantes del octavo año de la Unidad Educativa Eugenio Espejo periodo 2021-2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador