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dc.contributor.advisorBecilla García, Leticia Aurora
dc.contributor.authorBarzallo Rodrigo, Rosa María
dc.date.accessioned2021-12-01T20:06:52Z
dc.date.available2021-12-01T20:06:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/10944
dc.descriptionThis case study analyzed the communicational codes that appeared in the television series "Merlí", which is a Spanish production whose plot is to talk about philosophy in aspects of everyday life. It was carried out in order to know the importance of this audiovisual content when informing society, and above all how the recipients perceive the message. For the correct search for information, this project was based on qualitative research. An observation sheet was made about the TV series "Merlí" to specify which were the communicational codes that were present in the program. To understand the subject of audiovisual production, an additional interview was carried out with a person specialized in that branch. The Focus group technique was also carried out to a number of people to get their opinion on the communication used in audio and video content.es_ES
dc.descriptionThis case study analyzed the communicational codes that appeared in the television series "Merlí", which is a Spanish production whose plot is to talk about philosophy in aspects of everyday life. It was carried out in order to know the importance of this audiovisual content when informing society, and above all how the recipients perceive the message. For the correct search for information, this project was based on qualitative research. An observation sheet was made about the TV series "Merlí" to specify which were the communicational codes that were present in the program. To understand the subject of audiovisual production, an additional interview was carried out with a person specialized in that branch. The Focus group technique was also carried out to a number of people to get their opinion on the communication used in audio and video content.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso analizó los códigos comunicacionales que aparecieron en la serie televisiva “Merlí”, la cual es una producción española que tiene como trama el hablar de la filosofía en aspectos de la vida cotidiana. Se llevó a cabo con la finalidad de conocer la importancia que tiene este contenido audiovisual al momento de informar a la sociedad, y sobre todo como perciben los receptores el mensaje. Para la búsqueda correcta de información, este proyecto se basó en una investigación de carácter cualitativo. Se realizó una ficha de observación acerca de la serie de tv “Merlí” para puntualizar cuáles fueron los códigos comunicacionales que estuvieron presente en el programa. Para comprender la materia de producción audiovisual se efectuó una entrevista adicional a una persona especializada en dicha rama. También se llevó a cabo la técnica del Focus group a jóvenes de la ciudad de Babahoyo para conocer su opinión sobre la comunicación empleada en contenidos de audio y video.es_ES
dc.format.extent26 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectCódigos comunicacionaleses_ES
dc.subjectAnálisises_ES
dc.subjectSeries de TVes_ES
dc.subjectSerie Merlies_ES
dc.titleAnálisis de los códigos comunicacionales de la serie Merlíes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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