Mostrar el registro sencillo del ítem
Materiales didácticos y su impacto en el proceso de enseñanza – aprendizaje en el idioma inglés en los estudiantes de primer año de educación básica de la Unidad Educativa Jacinto Aspiazu Peralta
dc.contributor.advisor | Triana, Melba | |
dc.contributor.author | Zambrano Zambrano, Pedro Javier | |
dc.date.accessioned | 2021-09-10T17:35:04Z | |
dc.date.available | 2021-09-10T17:35:04Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/10183 | |
dc.description | The present research work was carried out at the “Jacinto Aspiazu Peralta” School located in the La Esperanza parish of the Quevedo canton. A study sought to establish the importance of using didactic materials for the discipline of English and their value as mediators among teachers, students and real life, specially designed for teaching-learning in first grade children. The objective of the research was based on the importance of correctly using didactic materials to improve the impact on the teaching process - learning in the English Language in the students of the First Year of Basic Education of the Educational Unit "Jacinto Aspiazu Peralta" Through interviews and surveys conducted with teachers and students, it was diagnosed that teachers did not use didactic material in their classes, creating shortcomings in the teaching-learning process resulting in poor academic performance in the English subject. In conclusion, it is necessary for teachers to become aware of the importance of the use of didactic materials within the English subject and thus have a greater positive impact on teaching-learning, and their application within the curricular plans. | es_ES |
dc.description | The present research work was carried out at the “Jacinto Aspiazu Peralta” School located in the La Esperanza parish of the Quevedo canton. A study sought to establish the importance of using didactic materials for the discipline of English and their value as mediators among teachers, students and real life, specially designed for teaching-learning in first grade children. The objective of the research was based on the importance of correctly using didactic materials to improve the impact on the teaching process - learning in the English Language in the students of the First Year of Basic Education of the Educational Unit "Jacinto Aspiazu Peralta" Through interviews and surveys conducted with teachers and students, it was diagnosed that teachers did not use didactic material in their classes, creating shortcomings in the teaching-learning process resulting in poor academic performance in the English subject. In conclusion, it is necessary for teachers to become aware of the importance of the use of didactic materials within the English subject and thus have a greater positive impact on teaching-learning, and their application within the curricular plans. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente trabajo de investigación se realizó en la Escuela “Jacinto Aspiazu Peralta” ubicada en la parroquia La Esperanza del cantón Quevedo, mediante un estudio se buscó instaurar la importancia de utilizar materiales didácticos para la disciplina de inglés y su valor como mediadores entre los docentes, los alumnos y la vida real, especialmente diseñados para la enseñanza-aprendizaje en niños de primero de básica. El objetivo de la investigación se basó en la importancia de emplear correctamente materiales didácticos para mejorar el impacto en el proceso de enseñanza – aprendizaje en el Idioma Inglés en los estudiantes de Primer Año de Educación Básica de la Unidad Educativa “Jacinto Aspiazu Peralta” A través de entrevistas y encuestas, realizadas a docentes y estudiantes se diagnosticó que los docentes no usaban material didáctico en sus clases, creando falencias en proceso de enseñanza aprendizaje dando como resultado bajo rendimiento académico en la asignatura de inglés. En conclusión, se hace necesario que los docentes se concienticen de la importancia del uso de materiales didácticos dentro de la asignatura de inglés y así tengan un mayor impacto positivo en la enseñanza-aprendizaje, y, su aplicación dentro de los planes curriculares. | es_ES |
dc.format.extent | 30 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2021 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Materiales didácticos | es_ES |
dc.subject | Ingles | es_ES |
dc.subject | Enseñanza | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje | es_ES |
dc.title | Materiales didácticos y su impacto en el proceso de enseñanza – aprendizaje en el idioma inglés en los estudiantes de primer año de educación básica de la Unidad Educativa Jacinto Aspiazu Peralta | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |