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dc.contributor.advisorAragundi García, Luis Ivan
dc.contributor.authorPeñarrieta Bermeo, Gabriela Daniela
dc.date.accessioned2021-08-30T20:02:06Z
dc.date.available2021-08-30T20:02:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/10128
dc.descriptionThis case study analyzed the incidence of social networks as advertising communication media by entrepreneurs from the Quevedo Canton. It was carried out in order to determine the importance of these social platforms in people's lives. For the successful search for information, this work included a qualitative investigation. A field study was carried out on 3 entrepreneurs to know in depth what was the handling they gave to social networks when they advertised their products or services. To understand the advertising area, our entrepreneurs were asked before, during and after the quarantine. With the project concluded, it was possible to deduce that social networks, in addition to being communication media, are feasible channels for the advertising of ventures. Together they were able to obtain recommendations regarding a better use for the benefit of future and current entrepreneurs at the time of making their advertisements.es_ES
dc.descriptionThis case study analyzed the incidence of social networks as advertising communication media by entrepreneurs from the Quevedo Canton. It was carried out in order to determine the importance of these social platforms in people's lives. For the successful search for information, this work included a qualitative investigation. A field study was carried out on 3 entrepreneurs to know in depth what was the handling they gave to social networks when they advertised their products or services. To understand the advertising area, our entrepreneurs were asked before, during and after the quarantine. With the project concluded, it was possible to deduce that social networks, in addition to being communication media, are feasible channels for the advertising of ventures. Together they were able to obtain recommendations regarding a better use for the benefit of future and current entrepreneurs at the time of making their advertisements.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso analizó la incidencia que tienen las redes sociales como medios de comunicación publicitaria por emprendedores del Cantón Quevedo. Se llevó a cabo con la finalidad de determinar la importancia que tienen estas plataformas sociales en la vida de las personas. Para la búsqueda acertada de información, este trabajo contó de una investigación de carácter cualitativo. Se realizaron un estudio de campo a 3 emprendedores para conocer a profundidad cuál era el manejo que le daban a las redes sociales al momento que publicitaban sus productos o servicios. Para comprender el área de la publicidad se preguntó a nuestros emprendedores el antes, el durante y el después de la cuarentena. Con el proyecto concluido se logró deducir que las redes sociales además de ser medios de comunicación, son canales factibles para la publicidad de emprendimientos. Conjuntamente se pudieron obtener recomendaciones en cuanto a un mejor uso en beneficio a futuros y actuales emprendedores al momento de realizar sus publicidades.es_ES
dc.format.extent40 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.subjectMedios de comunicaciónes_ES
dc.subjectPublicidad en plataformas socialeses_ES
dc.subjectEmprendedoreses_ES
dc.titleLa comunicación publicitaria en la reactivación económica en época de pandemia en los comerciantes de Quevedo del año 2020es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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