Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCastro Torres, Fatima
dc.contributor.authorDiaz Fernandez, Roxana Isabel
dc.date.accessioned2021-08-30T16:16:14Z
dc.date.available2021-08-30T16:16:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/10112
dc.descriptionThe present study starts from a research problem: how the classification of alternative media influences the teaching-learning process in the Venus del Rio parish, these technological alternative media are currently becoming fundamental tools. Every year we can notice different changes in terms of communication and the year 2020 was no exception. After the confinement, we looked for ways to make use of different alternative means of communication, because with the passing of time, new forms of adaptation are acquired by people, reforms that evolve according to the increase of idioms which can be seen in the environment or in a society. The youth can acquire new habits easily and get used to these without complications making them part of their daily life, it is for this reason that when implementing the classification of alternative media in teaching and learning draws the attention of people for the different facilities that these can provide them. It is for this reason that the users of the parish Venus del Rio, have been satisfied with the use of the alternative means of communication, since it has benefited them a lot in education, communication and many other activities of their daily life. However, even though they did not count on this new modality of virtual classes, they now say that they feel more familiar with the alternative means of communication.es_ES
dc.descriptionThe present study starts from a research problem: how the classification of alternative media influences the teaching-learning process in the Venus del Rio parish, these technological alternative media are currently becoming fundamental tools. Every year we can notice different changes in terms of communication and the year 2020 was no exception. After the confinement, we looked for ways to make use of different alternative means of communication, because with the passing of time, new forms of adaptation are acquired by people, reforms that evolve according to the increase of idioms which can be seen in the environment or in a society. The youth can acquire new habits easily and get used to these without complications making them part of their daily life, it is for this reason that when implementing the classification of alternative media in teaching and learning draws the attention of people for the different facilities that these can provide them. It is for this reason that the users of the parish Venus del Rio, have been satisfied with the use of the alternative means of communication, since it has benefited them a lot in education, communication and many other activities of their daily life. However, even though they did not count on this new modality of virtual classes, they now say that they feel more familiar with the alternative means of communication.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio parte de un problema de investigación: en cómo influye la clasificación de los medios alternativos en el proceso enseñanza – aprendizaje en la parroquia Venus del Rio, estos medios alternativos, tecnológicos y sin lugar a dudas seguros, se convierten en herramientas fundamentales actualmente. Cada año se puede notar diferentes cambios en cuanto a la comunicación y el año 2020 no fue la excepción tras el confinamiento se buscó la manera de darle uso a diferentes medios de comunicación, pues este con el pasar del tiempo se va adquiriendo nuevas formas de adaptación por parte de las personas, reformas que evolucionan de acorde al incremento de modismos los cuales se pueden apreciar en el entorno o en una sociedad. La juventud puede adquirir nuevos hábitos de manera fácil y acostumbrarse a estas sin complicaciones haciendo de ellas parte de su vida diaria, es por esta razón que al implementar la clasificación de los medios alternativos de comunicación en la enseñanza y aprendizaje llama la atención de las personas por las diferentes facilidades.Es por tal razón que los usuarios de la parroquia Venus del Río, se han sentido conforme con el uso de los medios alternativos de comunicación, ya que les ha beneficiado mucho en la educación, comunicación y muchas actividades más de su vida diaria. Sin embargo aunque no contaban con esta nueva modalidad de clases virtuales, dicen ahora sentirse mas familiarizados con los medios de comunicación alternativos.es_ES
dc.format.extent23 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectProceso enseñanza- aprendizajees_ES
dc.subjectMedios alternativoses_ES
dc.subjectComunicación alternativaes_ES
dc.titleClasificación de los medios alternativos de comunicación en el proceso de enseñanza y aprendizaje virtual en la Parroquia Venus del Rio año 2020es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador