dc.contributor.advisor | Navarrete Ortega, Relfa | |
dc.contributor.author | Marcillo de la Cruz, Genesis Beatriz | |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T16:51:23Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T16:51:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8193 | |
dc.description | The new information technologies, communication offers a diversity of means and resources to contribute to teaching, however, it is not the available technology that determines the models, procedures, or didactic strategies. The creation of virtual learning environments inspires the best pedagogy theories as a learning tool. The use of virtual media as educational technological tools are of great help because of its accessibility in any technical or scientific area, it promotes competitive and efficient learning, highlighting that it is innovated with an inclusive, motivating and meaningful process, since change is made most common to the use of a multimedia, interactive, and application language using different synchronous activities: chats, video conferences, and asynchronous activities: blogs, concept maps and online timelines. Profit, benefit, interest gain. The virtual media are also present in the educational institutions of Ecuador, becoming an aid of tools and advances in technology and communication, one of the fields that is taking advantage of is education, since the internet is an Effective means to ensure communication, interaction, and sending information. | es_ES |
dc.description | The new information technologies, communication offers a diversity of means and resources to contribute to teaching, however, it is not the available technology that determines the models, procedures, or didactic strategies. The creation of virtual learning environments inspires the best pedagogy theories as a learning tool. The use of virtual media as educational technological tools are of great help because of its accessibility in any technical or scientific area, it promotes competitive and efficient learning, highlighting that it is innovated with an inclusive, motivating and meaningful process, since change is made most common to the use of a multimedia, interactive, and application language using different synchronous activities: chats, video conferences, and asynchronous activities: blogs, concept maps and online timelines. Profit, benefit, interest gain. The virtual media are also present in the educational institutions of Ecuador, becoming an aid of tools and advances in technology and communication, one of the fields that is taking advantage of is education, since the internet is an Effective means to ensure communication, interaction, and sending information. | es_ES |
dc.description.abstract | Las nuevas Tecnologías de la información la comunicación ofrece diversidad de medios y recursos para contribuir en la enseñanza sin embargo no es la tecnología disponible el factor que debe determinar los modelos, procedimientos, o estrategias didácticas. La creación de ambientes virtuales de aprendizaje inspira en las mejores teorías de pedagogía como una herramienta de aprendizaje. El uso de los medios de comunicación virtuales como herramientas tecnológicas educativas son de gran ayuda por su accesibilidad en cualquier área técnica o científica promueve un aprendizaje competitivo y eficiente, resaltando que se innova con un proceso inclusivo, motivador y significativo, pues se efectúa el cambio de lo más común al uso de un lenguaje multimedia, interactivo, y aplicativo empleando diferentes actividades sincrónicas: chats, video conferencias, y actividades asincrónicas: blogs, mapas conceptuales y líneas de tiempo online. Utilidad, beneficio, ganancia interés. Los medios de comunicación virtuales también se hacen presente en las instituciones educativas de Ecuador, convirtiéndose en una ayuda de herramientas y los avances en la tecnología y en la comunicación, uno de los campos que está aprovechando es la educación, ya que el internet es un medio eficaz para garantizar la comunicación, la interacción, y el envío de información. | es_ES |
dc.format.extent | 103 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2020 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Medio de comunicación | es_ES |
dc.subject | Influencia virtual | es_ES |
dc.subject | Enseñanza académica | es_ES |
dc.title | Influencia del medio de comunicación virtual en la enseñanza académica de los estudiantes de la Unidad Educativa Manabí del cantón Pichincha, año 2019 | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |