dc.contributor.advisor | Sánchez Gómez, Salomé | |
dc.contributor.author | Rizzo Macias, Betzy Betzabeth | |
dc.date.accessioned | 2020-06-05T01:53:40Z | |
dc.date.available | 2020-06-05T01:53:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8150 | |
dc.description | The use of critical reading strategies and the teaching-learning process in children aims to develop reading comprehension in students and contribute with new perspectives that help us solve a specific reality that is to improve the critical analysis for it Create new concepts.
The research on: “Critical reading and the teaching-learning process in children of the Dr. Humberto Alvarado Prado School of Basic Education”, aims to establish an adequate management of the methodological strategies of the critical reading of both the teacher and the students. students, who get to improve the skill of reading comprehension in students, get in the student easy handling and analysis of the content of a text and easily identify the characters and the scenario of the subject read, working on how to acquire a better evocation of the subject analyzed; make the handling of punctuation marks be of your total domain as well as know the meaning of each new word found in the text read | es_ES |
dc.description | The use of critical reading strategies and the teaching-learning process in children aims to develop reading comprehension in students and contribute with new perspectives that help us solve a specific reality that is to improve the critical analysis for it Create new concepts.
The research on: “Critical reading and the teaching-learning process in children of the Dr. Humberto Alvarado Prado School of Basic Education”, aims to establish an adequate management of the methodological strategies of the critical reading of both the teacher and the students. students, who get to improve the skill of reading comprehension in students, get in the student easy handling and analysis of the content of a text and easily identify the characters and the scenario of the subject read, working on how to acquire a better evocation of the subject analyzed; make the handling of punctuation marks be of your total domain as well as know the meaning of each new word found in the text read | es_ES |
dc.description.abstract | El uso de estrategias de lectura crítica y el proceso de enseñanza aprendizaje en los niños tiene como finalidad desarrollar la comprensión lectora en los estudiantes y aportar con nuevas perspectivas que nos ayuden a solucionar una realidad especifica que es la de mejorar el análisis crítico para con ello crear nuevos conceptos.
La investigación sobre: “Lectura crítica y el proceso de enseñanza aprendizaje en los niños de la Escuela De Educación Básica Dr. Humberto Alvarado prado”, tiene como finalidad establecer un manejo adecuado de las estrategias metodológicas de la lectura crítica tanto del docente como de los alumnos, que llegan a mejorar la destreza de la compresión lectora en los estudiantes, conseguir en el alumno el fácil manejo y análisis del contenido de un texto e iidentificar con facilidad los personajes y el escenario del tema leído, trabajando en la forma de adquirir una mejor evocación del tema analizado; hacer que el manejo de los signos de puntuación sea de su total dominio así como también conocer el significado de cada palabra nueva encontrada en el texto leído | es_ES |
dc.format.extent | 99 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo: UTB, 2020 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Lectura crítica | es_ES |
dc.subject | Procesos educativos | es_ES |
dc.subject | Guías estratégicas | es_ES |
dc.subject | Enseñanza | es_ES |
dc.title | Lectura critica y el proceso de enseñanza aprendizaje en los niños de la Escuela de Educación Básica Dr. Humberto Alvarado Prado | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |