Show simple item record

dc.contributor.advisorCaneppa Muñoz, Cecilia
dc.contributor.authorMosquera Gonzáles, Yuliana Solange
dc.date.accessioned2020-03-30T19:10:39Z
dc.date.available2020-03-30T19:10:39Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7364
dc.descriptionThe realization of the present case study has as its main objective to determine, through the execution of interviews what are the language learning strategies (cognitive, cognitive, affective and social goals) that students and teachers use to improve the process of learning English In addition to proposing a theoretical foundation that provides knowledge about the importance of learning strategies for the achievement of personal and professional goals, the importance of having an ideal environment to improve the teaching process will be analyzed will the help of data collection techiques such as the interview and the survey. The data specified the need to use better learning strategies such as the design of a computer application to support the teacher resulting in more meaningful learning in terms of appropriation of new content in the target language. The results show that constant training in learning strategies develops the ability to trace goals, monitor and evaluate learning (cognitive meta strategies), help learn new structures (cognitive strategies), control anxiety (affective strategies) and seek interaction in the target language (social strategies); all this to help improve students' language skills in learning the target language.es_ES
dc.description.abstractLa realización del presente estudio de caso tiene como objetivo principal determinar, mediante la ejecución de entrevistas cuales son las estrategias de aprendizaje de lengua (meta cognitivas, cognitivas, afectivas y sociales) que emplean los estudiante y docentes para mejorar el proceso de aprendizaje del inglés, además de plantear un fundamento teórico que brinda un conocimiento sobre la importancia de las estrategias de aprendizaje para el logro de objetivos personales y profesionales, se analizará la importancia de contar con un ambiente idóneo para mejorar el proceso de enseñanza con la ayuda de técnicas para la recolección de datos como la entrevista y la encuesta. Los datos reflejan la necesidad de emplear mejores estrategias para el aprendizaje como por ejemplo el diseño de una aplicación computacional para apoyar al profesor resultando en un aprendizaje más significativo en términos de apropiación de nuevos contenidos en la lengua meta. Los resultados muestran que el entrenamiento constante en estrategias de aprendizaje desarrolla la capacidad de trazarse objetivos, monitorear y evaluar el aprendizaje (estrategias meta cognitivas), ayudar a aprender nuevas estructuras (estrategias cognitivas), controlar la ansiedad (estrategias afectivas) y buscar interacción en la lengua meta (estrategias sociales); todo esto para ayudar a mejorar las habilidades lingüísticas de los alumnos en el aprendizaje de la lengua meta.es_ES
dc.format.extent22 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectMetacognitivases_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectInteracciónes_ES
dc.titleAnálisis de las estrategias para el aprendizaje del idioma inglés aplicadas por los estudiantes del séptimo semestre de la Carrera de Comunicación Sociales_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess