dc.contributor.advisor | Acosta Luis, Dania | |
dc.contributor.author | Gómez Garzón, Silvia Yolanda | |
dc.date.accessioned | 2020-01-13T16:49:16Z | |
dc.date.available | 2020-01-13T16:49:16Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7228 | |
dc.description | This research work aims to demonstrate the report of interactive reading in the process of learning Social Studies in students of the Educational Unit "Darío C. Guevara" canton Babahoyo province Los Ríos, and detect that through interactive reading strategy didactic so that the child acquires a correct social development in the stage of early childhood education. In this sense, it is about preventing situations of discrimination and instilling a correct basis for teaching social studies. The proposal is to promote the acquisition of the necessary foundations for the personal and social training of the child through interactive reading together with the participation of the educational community. Regarding the work method, interviews were conducted with open questions to teachers of education to learn their opinion on the teaching potential of this teaching strategy. The interviewed participants are teachers with practical experience in the classroom. Regarding the results obtained, it should be noted that the researched teachers agree that interactive readings are a strategy to encourage reading, to work on emotional education, specifically the empathy of teaching social studies and promoting reading habits. Finally, it is concluded that interactive reading is a didactic strategy to promote a correct social development together with the educational community | es_ES |
dc.description.abstract | Este trabajo de investigación tiene como objetivo demostrar el aporte de la lectura interactiva en el proceso enseñanza aprendizaje de Estudios Sociales en los estudiantes de la Unidad Educativa “Darío C. Guevara” cantón Babahoyo provincia Los Ríos, y comprobar que a través de lectura interactiva el niño adquiera un correcto desarrollo social en la etapa de educación infantil. En este sentido, se trató de fomentar la participación en clases luego de leer un texto e inculcar una base correcta de la enseñanza de estudios sociales. La finalidad es promover la adquisición de los cimientos sobre Estudios Sociales mediante el uso de lecturas interactivas. En relación al método de trabajo, se realizó la entrevista con preguntas abiertas a docentes de la unidad educativa para conocer su opinión sobre el potencial didáctico de la Lectura Interactiva. Los participantes entrevistados son maestros con experiencia práctica en las aulas. Respecto a los resultados obtenidos, cabe destacar que los docentes investigados coinciden en que la lectura interactiva es una estrategia de animación a la lectura, para trabajar la educación emocional, concretamente la empatía de la enseñanza de estudios sociales y fomentar el hábito lector. Se presenta la propuesta con actividades de lectura interactiva para fortalecer la enseñanza aprendizaje de Estudios Sociales | es_ES |
dc.format.extent | 128 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2019 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Lectura interactiva | es_ES |
dc.subject | Proceso enseñanza aprendizaje | es_ES |
dc.subject | Estudios sociales | es_ES |
dc.subject | Estrategia didácticas | es_ES |
dc.title | Lectura interactiva y su aporte en el proceso de enseñanza aprendizaje de estudios sociales en los estudiantes de la Unidad Educativa Darío C. Guevara | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |