dc.contributor.advisor | Rodríguez, Franklin | |
dc.contributor.author | Aroca Plaza, Maria Mercedes | |
dc.date.accessioned | 2020-01-07T15:57:32Z | |
dc.date.available | 2020-01-07T15:57:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7215 | |
dc.description | The institutional communication at present with the advances of science and the evolution that has been evidenced by information and communication, is a necessary and powerful tool that every institution must use to disseminate its information and receive suggestions that benefit the normal development and guarantee strengthen its institutional image and identity in front of its users.
In the present case study where an analysis of the effectiveness of the ATM's institutional communication in Babahoyo will be analyzed during the first quarter of 2019, for which it is considered a non-experimental design, of qualitative modality, of descriptive and explanatory type , which is applied to the population of Babahoyo, using as data collection techniques to direct observation, the survey using information and communication technologies, obtaining as a result that the ATM is not doing an appropriate advertising campaign, Since there is a considerable part of the population, it considers that the information on transit issues has reached them from various sources such as social networks and a small amount is received by the fan page of said institution.
Whereas advertising campaigns must be carried out and all kinds of information must be provided when what is not important for some may be important for others, or failing that what is not important for some at that time may be important at another time | es_ES |
dc.description.abstract | La comunicación institucional en la actualidad con los avances de la ciencia y la evolución que se ha evidenciado la información y la comunicación, es una herramienta necesaria y poderosa que toda institución debe utilizar para difundir su información y recibir sugerencias que beneficien el normal desarrollo y garanticen fortalecer su imagen e identidad institucional frente a sus usuarios.
En el presente caso de estudio donde se va analizar un análisis de la efectividad de la comunicación institucional de la ATM en Babahoyo durante el primer trimestre del 2019, para lo cual se considera un diseño no experimental, de modalidad cualitativa, de tipo descriptiva y explicativa, que se aplica a la población de Babahoyo, utilizando como técnicas de recolección de datos a la observación directa, la encuesta utilizando las tecnologías de la información y la comunicación, obteniendo como resultado que a la ATM, no está haciendo una campaña publicitaria apropiada, ya que existe una parte considerable de la población considera que la información sobre temas de tránsito, les ha llegado por diversas fuentes como las redes sociales y una pequeña cantidad la recibe por la fan page de dicha institución.
Considerando que se debe realizar campañas publicitarias y brindar todo tipo de información por cuando lo que no es importante para unos puede ser importante para otros, o en su defecto lo que no es importante para unos en ese momento puede ser importante en otro momento. | es_ES |
dc.format.extent | 22 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2019 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | ATM | es_ES |
dc.subject | Babahoyo | es_ES |
dc.subject | Efectividad | es_ES |
dc.subject | Año 2019 | es_ES |
dc.title | Análisis de la efectividad de la comunicación institucional de la ATM en Babahoyo durante el primer trimestre del 2019 | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |