Show simple item record

dc.contributor.advisorAlvarado Pazmiño, Evelin Roxana
dc.contributor.authorZapata Sanchez, Ingrid
dc.date.accessioned2019-12-23T16:53:14Z
dc.date.available2019-12-23T16:53:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7208
dc.descriptionIn the present case, the teachers' shortcomings were detected, the outdated use of technology, the management of methodological techniques, virtual developments, learning strategies that help students develop a trained approach, about the use of Technological tools. This research was conducted through surveys which helped to obtain accurate information about what is happening in the Emigdio Esparza Moreno Educational Unit, in relation to the teacher's challenges before the Millennials and Centennials generation and it was evidenced that not all teachers of this establishment they are totally updated within what corresponds to the technological tools. Some teachers were able to state that they have not had problems with students of this type and therefore it has not been necessary to use technology frequently when teaching classes, rather the traditional counts as meaningful learning for them.es_ES
dc.description.abstractEn el presente caso se detectó las falencias que tienen los maestros, la desactualización en el uso de la tecnología, el manejo de técnicas metodológicas, desarrollos virtuales, estrategias de aprendizaje que ayudan a los estudiantes a desarrollar un criterio formado, acerca de la utilización de herramientas tecnológicas. Esta investigación se realizó a través de encuestas la cual ayudó a obtener una certera información de lo que está sucediendo en la Unidad Educativa Emigdio Esparza Moreno, con relación a los desafíos del docente ante la generación Millennials y Centennials y se evidenció que no todos los docentes de dicho establecimiento están totalmente actualizados dentro de lo que corresponde a las herramientas tecnológicas. Algunos docentes supieron manifestar que no han tenido inconvenientes con alumnos de este tipo y por ende no ha sido necesario utilizar frecuentemente la tecnología al momento de impartir las clases, más bien lo tradicional cuenta como un aprendizaje significativo para elloses_ES
dc.format.extent39 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTecnológicases_ES
dc.subjectMundo virtuales_ES
dc.titleLos desafíos del docente ante las generaciones millennials y centennials en la educaciónes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess