Show simple item record

dc.contributor.advisorLandeta Bejarano, Zoraida Nathalie
dc.contributor.authorCampi Maldonado, Elvis Alberto
dc.date.accessioned2019-11-25T16:47:34Z
dc.date.available2019-11-25T16:47:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7165
dc.descriptionSmall and medium-sized SMEs contribute directly to the local and national economy, since they are creative sources of employment, employing a large part of the economically active population, due to this it is the importance of their permanence and for this reason they must be supported to provide an economical but effective method to carry out mass advertising and in this way their products and services can be made known to their current and future potential customers. Thus also contribute to the generation of communication and fidelity links, in order to improve its services and services of attention and sales to its customers. The use of social networks is presented as an alternative to the communication process for companies, which is economical and very effective for SMEs to receive them as a means of communication with their customers and suppliers, as well as publicize the goods and services that They offer to the market. Another reason for the use is that the contents can be updated periodically and immediately without major complications. Based on the above, in this case study reference is made to the competitive advantages in which they can support SMEs in the city of Babahoyo, there are also some examples of SMEs that have an active presence within social networks and what have been its advantages and disadvantages of using them as a means of communication and promotiones_ES
dc.description.abstractLas PYMES pequeñas y medianas empresas contribuyen de manera directa a la economía local y nacional, puesto que son fuentes creadoras de empleos, empleando a una gran parte de la población económicamente activa, debido a esto es la importancia de su permanencia y por esta razón deben ser apoyadas a suministrar un método económico pero eficaz para realizar la publicidad masiva y de esta manera se puedan dar a conocer sus productos y servicios a su actuales y futuros potenciales clientes. Así también aportar a la generación de nexos de comunicación y fidelidad, para de esta manera mejorar sus servicios y servicios de atención y ventas a sus clientes. La utilización de las redes sociales se presenta como una alternativa al proceso de comunicación para las empresas, misma que resulta económica y muy efectiva para que las Pymes las acojan como medio de comunicación con sus clientes y proveedores, así como publicitar los bienes y servicios que ofrecen al mercado. Otra de las razones para la utilización es que los contenidos se pueden actualizar de forma periódica e inmediata sin mayores complicaciones. Basado en lo expuesto anteriormente, en el presente estudio caso se hace referencia a las ventajas competitivas en las que pueden apoyar a las Pymes en la ciudad de Babahoyo, también se presentan algunos ejemplos de Pymes que se tienen presencia activa dentro de las redes sociales y cuáles han sido sus ventajas y desventajas de la utilización de las mismas como medio de comunicación y promociónes_ES
dc.format.extent27p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPequeñas y medianas empresas (Pymes)es_ES
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.subjectMultimediaes_ES
dc.subjectProductividades_ES
dc.titleAporte de los sistemas multimedia y redes sociales en los emprendimientos de las pymes de Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess