Show simple item record

dc.contributor.advisorPlaza Albán, Héctor
dc.contributor.authorMoreira Garcia, Jennifer Estefania
dc.date.accessioned2019-11-25T15:02:49Z
dc.date.available2019-11-25T15:02:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7158
dc.descriptionThe present work was carried out with the objective of investigating the incidence of online games in the formation of the identity of the students of the José María Velasco Ibarra Educational Unit, for which the great influence that these types of games bring in the development of the personality of adolescents and everything that this implies as the final characteristics of an individual. The field research was carried out by means of the survey technique using as specific instrument questions, the same ones that were applied to the students, parents and teachers, whose information was tabulated and represented in pie charts and graphs. The information obtained in the documentary investigation was used to verify the hypothesis, establishing the direct relationship between the variables of the investigation and the unfavorable effect of online games in the formation of student identity. This research aims to be a contribution in the solution to this phenomenon that every day is more visible in educational institutions, as it is necessary to make a way out, using new alternatives to improve school performance As for the methodology, it was descriptive, because a detailed description of the particular characteristics of online games and the formation of identity in students of the "José María Velasco Ibarra" Educational Unit will be made. In addition, for the development of the research, the non-experimental will be considered as a design, because in the investigation the phenomenon was observed as it occurred in its natural context.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo fue realizado con el objetivo de investigar la incidencia de los juegos en línea en la formación de la identidad de los estudiantes de la Unidad Educativa José María Velasco Ibarra, para lo cual se consideró la gran influencia que traen estos tipos de juegos en el desarrollo de la personalidad de los adolescentes y todo lo que ello implica como características finales de un individuo. La investigación de campo se la realizo mediante la técnica de la encuesta utilizando como instrumento preguntas específicas, las mismas que se aplicaron a los estudiantes, padres de familia y docentes, cuya información fue tabulada y representada en tablas y gráficos circulares. La información obtenida en la investigación documental se utilizó para verificación de la hipótesis, estableciéndose la relación directa entre las variables de la investigación y el efecto desfavorable de los juegos online en la formación de la identidad de los estudiantes. Esta investigación pretende ser un aporte en la solución a este fenómeno que cada día se muestra más visible en las instituciones educativas, pues es necesario dar una salida, utilizando nuevas alternativas para mejorar el rendimiento escolar En cuanto a la metodología, fue de tipo descriptiva porque se efectuará una descripción detallada de las características particulares de los juegos en línea y la formación dela identidad en los estudiantes de la Unidad Educativa “José María Velasco Ibarra”. Además, para el desarrollo de la investigación se tendrá como diseño el no experimental, porque en la investigación se observó el fenómeno tal y como se dio en su contexto natural.es_ES
dc.format.extent98 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPersonalidades_ES
dc.subjectIdentidades_ES
dc.subjectJuegos onlinees_ES
dc.subjectCarácteres_ES
dc.titleJuegos en línea y la formación de la identidad en los estudiantes de la Unidad Educativa José María Velasco Ibarraes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess