Show simple item record

dc.contributor.advisorMaria Caicedo, Karina
dc.contributor.authorCabrera Moreira, Genesis Juliana
dc.date.accessioned2019-11-22T22:25:25Z
dc.date.available2019-11-22T22:25:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7148
dc.descriptionDisocial disorder is defined as a behavioral disorder that is, the recurrent presence of distorted, destructive and negative behaviors or behaviors, in addition to transgressors of social norms in the individual's behavior, said disorder is classified into three phases: Disorder Disocial limited to the Family Context, Disocial Disorder in non-socialized children Disocial Disorder in socialized children. On the other hand, self-destructive behaviors, is an action that the individual performs to put his life at risk. The self-destructive behaviors can be direct and indirect, but in this project we are going to focus on the indirect ones since they are actions that contemplate death as a consciously unwanted effect, these are small risks, selfcasting behaviors that, when done constantly, are transformed into A form of slow death. The main objective of this research project is to establish the main consequences of dissociative disorder and the self-destructive behaviors of adolescents in the 10th year of basic education of the educational unit April 13. As a proposal there will be the realization of psychoeducational techniques for the better management of disocial disorder and self-destructive behaviors in adolescents of the 10th year of basic education of the educational unit April 13, will have as scope to achieve greater awareness of parents and teachers before the risks that the adolescent can suffer when manifesting said conduct or disorderes_ES
dc.description.abstractEl trastorno disocial se define como un trastorno de conducta es decir, la presencia recurrente de conductas o comportamientos distorsionados, destructivos y de carácter negativo, además de trasgresoras de las normas sociales en el comportamiento del individuo, dicho trastorno se clasifica en tres fases: Trastorno Disocial limitado al Contexto Familiar, Trastorno Disocial en niños/as no socializados Trastorno Disocial en niños/as socializados. Por otro lado las conductas autodestructivas, es una acción que el individuo realiza para poner en riesgo su vida. Las conductas autodestructivas pueden ser directas e indirectas, pero en este proyecto nos vamos a centrar en las indirectas ya que son acciones que contemplan la muerte como un efecto indeseado conscientemente , se trata de pequeños riesgos , conductas de autocastigo que al hacerse constantemente se trasforma en una forma de muerte lenta . El presente proyecto de investigación tiene como objetivo principal establecer las principales secuelas del trastorno disocial y las conductas autodestructivas de los adolescentes del 10mo año de educación básica de la unidad educativa 13 de abril. Como propuesta habrá la realización de técnicas psicoeducativas para el mejor manejo del trastorno disocial y las conductas autodestructivas en los adolescentes del 10mo año de educación básica de la unidad educativa 13 de abril, tendrá como Alcance lograr una mayor sensibilización de los padres de familia y docentes ante los riesgos que puede padecer el adolescente al manifestar dicha conducta o trastornoes_ES
dc.format.extent78 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTrastorno disociales_ES
dc.subjectTrasgresiónes_ES
dc.subjectGuía psicoeducativaes_ES
dc.subjectConductas autodestructivases_ES
dc.titleTrastorno disocial y las conductas autodestructivas en los adolescentes 10mo año de educación básica de la Unidad Educativa 13 de Abril año 2019es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess