Show simple item record

dc.contributor.advisorUrquiza Mendoza, Liliana
dc.contributor.authorManotoa Manotoa, Johana Alejandra
dc.date.accessioned2019-11-22T21:41:44Z
dc.date.available2019-11-22T21:41:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7141
dc.descriptionIn this final research report prior to obtaining a bachelor's degree in social communication, it has as its theme mass media and its impact on the cultural identity of the inhabitants of the El Guayabo sector, Moraspungo Parish, Canton Pangua, year 2019, whose main The purpose is to determine how these media are impacting the traditions and customs of the sector. The mass media currently perform various functions within a society such as: educate, entertain, inform, persuade etc, one of the great advantages of these channels is the immediacy with which information is presented, regardless of time and space in which such an event took place. Today the media have evolved in a transcendental way, which has had repercussions in several areas, especially the socio-cultural environment of a region, country, town or community. The MMCs, due to the massive information they present in their contents, are damaging the cultural identity of the sector studied because many people, especially young people, are guided by what they read, see or simply listen to, which in an indirect way they are inculcating to impose diverse styles, dialects, idioms and cultural scenarios outside the place. It also establishes the development of a training plan to help strengthen and keep alive the traditions, customs and cultural values of the town.es_ES
dc.description.abstractEn presente informe final de investigación previo a la obtención del título de licencianda en comunicación social tiene como tema medios masivos de comunicación y su impacto en la identidad cultural de los habitantes del sector El Guayabo, Parroquia Moraspungo, Cantón pangua, año 2019, cuya principal finalidad es determinar como estos medios comunicacionales están impactando en las tradiciones y costumbres del sector. Los medios de masas en la actualidad desempeñan diversas funciones dentro de una sociedad como: educar, entretener, informar, persuadir etc, una de las grandes ventajas de estos canales es la inmediatez con la que se presenta una información, sin importar el tiempo y espacio en el que se efectuó tal acontecimiento. Hoy por hoy los medios han evolucionado de forma transcendental, lo cual ha repercutido en varios ámbitos en especial el ámbito socio-cultural de una región, país, pueblo o comunidad. Los MMC, por la masiva información que presentan en sus contenidos, están perjudicando a la identidad cultural del sector estudiado debido a que muchas personas en especial los jóvenes se dejan guiar por lo que leen, ven o simplemente escuchan, los cuales de una forma indirecta están inculcando a que se impongan diversos estilos, dialectos, modismos y escenarios culturales ajenos al lugar. Se establece además la elaboración de un plan de capacitación para contribuir a fortalecer y mantener vivas las tradiciones, costumbres y valores culturales de la localidades_ES
dc.format.extent102 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectMedios masivoses_ES
dc.subjectIdentidad culturales_ES
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.subjectCostumbres y tradicioneses_ES
dc.titleMedios masivos de comunicación y su impacto en la identidad cultural de los habitantes del Sector El Guayabo, Parroquia Moraspungo, Cantòn Pangua, año 2019es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess