Show simple item record

dc.contributor.advisorBlaschke Guillen, Gisella Elizabeth
dc.contributor.authorChica Tuárez, Gilbert Vinicio
dc.date.accessioned2019-11-13T21:24:39Z
dc.date.available2019-11-13T21:24:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7123
dc.descriptionThe extended school day is a topic that is being discussed as a solution to improve academic performance, whose ultimate goal is to make countries more competitive in the global economy, where policies to lengthen the school day have become increasingly most popular in recent decades. The reason is simple: more time in class should result in better learning. In the Maria Andrea Educational Unit, it is intended to encourage extracurricular activities so that children after the school day, display their interests and promote their abilities beyond the traditional school curriculum, offering the students of this Educational Unit a space safe and supervised to explore interests, learn new skills and spend valuable time with adults and people of the same age. The purpose of this research is to publicize the benefits of extracurricular activities by connecting teaching through the home, the community and the classroom. The content of the program, the members of the team and even the location help determine if the program will be successful and attractive.es_ES
dc.description.abstractLa jornada escolar extendida es un tema que se está discutiendo como una solución para mejorar el desempeño académico, cuyo objetivo final es hacer que los países sean más competitivos en la economía global, donde las políticas tendientes a alargar la jornada escolar se han vuelto cada vez más populares en las últimas décadas. La razón es simple: un mayor tiempo en clase debería redundar en un mejor aprendizaje. En la Unidad Educativa María Andrea, se pretende incentivar la realización de actividades extracurriculares para que los niños luego de la jornada escolar, desplieguen sus intereses y fomenten sus capacidades más allá del currículo escolar tradicional, ofreciendo a los estudiantes de esta Unidad Educativa, un espacio seguro y supervisado para explorar intereses, aprender nuevas aptitudes y pasar tiempo valioso con adultos y gente de su misma edad. La finalidad de la presente investigación es dar a conocer los beneficios que ofrecen las actividades extracurriculares conectando la enseñanza a través del hogar, la comunidad y la sala de clases. El contenido del programa, los miembros del equipo e incluso la ubicación ayudan a determinar si el programa será exitoso y atrayente.es_ES
dc.format.extent124 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectProgramas extracurriculareses_ES
dc.subjectNuevas aptitudeses_ES
dc.subjectRendimiento académicoes_ES
dc.subjectAprendizaje significativoes_ES
dc.titleActividades extracurriculares y su influencia en el aumento del rendimiento escolar en los estudiantes de séptimo año de educación básica de la Unidad Educativa “María Andrea” del cantón Babahoyo, Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess