Show simple item record

dc.contributor.advisorSaa Morales, Angela Secundina
dc.contributor.authorGalarza Santana, Carmen Lilian
dc.date.accessioned2019-10-12T02:49:26Z
dc.date.available2019-10-12T02:49:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6926
dc.descriptionThis research was carried out at the Simón Bolívar School of the Zapotal enclosure of the Canton Windows, Los Ríos Province, is the only educational institution that they have in that locality, where all the children of that sector are educated. The purpose of this research is to give greater importance to reading-writing and how its correct application will influence the teaching-learning process of the students of the Simón Bolívar school. Reading-writing is a process and a strategy, as a process we use it to approach the understanding of the text, as a teaching-learning strategy, we focus on the intrinsic interrelation of reading and writing and it is applied as a communication method. This research work was carried out because it has been possible to verify the lack of interest on the part of teachers and students for correctly developing these two skills that are reading and writing, which are very beneficial for the daily learning of children. . Based on this, a survey was carried out on the students and parents of the educational institution in order to determine the importance of acquisition and mastery of literacy in the teaching-learning process. After the survey is carried out, the proposal is to prepare a guide for recreational activities to improve reading-writing, which contains activities that students can do to improve the acquisition and mastery of reading-writinges_ES
dc.description.abstractEsta investigación se la realizo en la Escuela Simón Bolívar del recinto Zapotal del Cantón ventanas, Provincia de Los Ríos, es la única institución educativa que tienen en dicha localidad, donde todos los niños de ese sector se educan. La finalidad de esta investigación es la de dar una mayor importancia a la lecto-escritura y de qué manera su correcta aplicación va a influenciar el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de la escuela Simón Bolívar. La lecto-escritura es un proceso y una estrategia, como proceso lo utilizamos para acercarnos a la comprensión del texto, como estrategia de enseñanza-aprendizaje, enfocamos la interrelación intrínseca de la lectura y la escritura y se aplica como un método comunicación. Este trabajo de investigación se lo realizó porque se ha podido constatar el desinterés que existe por parte de los maestros y los estudiantes por desarrollar correctamente estas dos habilidades que son la lectura y escritura, que son muy beneficiosas para el aprendizaje diario de los niños y niñas. En base a esto se realizó una encuesta a los estudiantes y padres de familia de la institución educativa para de esta manera poder determinar la importancia de la adquisición y dominio la lecto-escritura en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Luego de realizada la encuesta se plantea como propuesta la elaboración de una guía de actividades lúdicas para mejorar la lecto-escritura, la cual contiene actividades que pueden realizar los estudiantes para mejorar la adquisición y dominio de la lecto-escrituraes_ES
dc.format.extent122 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectLecturaes_ES
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectGuíaes_ES
dc.subjectDominioes_ES
dc.titleLecto-escritura y su influencia en el proceso de enseñanza-aprendizaje en los estudiantes de la Escuela de Educación Básica Simón Bolívar de la Parroquia Zapotal del cantón Ventanas Provincia Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess