Show simple item record

dc.contributor.advisorVivero Quintero, César Efrén
dc.contributor.authorMora Salazar, Rubén Armando
dc.date.accessioned2019-08-04T23:48:58Z
dc.date.available2019-08-04T23:48:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6435
dc.descriptionThe present work will allow to determine the incidence of the story as a methodological strategy in the improvement of the reading in the students of the Educational Unit "19 de Agosto" of the Cone parish, Yaguachi canton, Guayas province. The present work is supported by field and bibliographic research with a qualitative and quantitative approach, with which information was gathered that allowed to identify closely the existing problematic. For data collection, the technique of surveys for students and interviews for teachers was used, analysis that led to check the low level of reading comprehension that exists in students. Most do not read fluently, they have poor vocabulary, poor pronunciation, poor motivation for reading, and writing failures, and this is due to the fact that learning to read has been done mechanically, lacking meaning for The child, the purposes and purposes of it have not been well defined and in this sense the strategies applied have not been effective in promoting the acquisition of adequate reading habits.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo permitirá determinar la incidencia del cuento como estrategia metodológica en el mejoramiento de la lectura en los estudiantes de la Unidad Educativa “19 de Agosto” de la parroquia Cone, cantón Yaguachi, provincia del Guayas. El presente trabajo se apoya en la investigación de campo y bibliográfica con un enfoque cualitativo y cuantitativo, con la que se recabó información que permitió identificar de cerca la problemática existente. Para la recolección de datos se hizo uso de la técnica de encuestas para los estudiantes y entrevistas para los docentes, análisis que conllevó a comprobar el bajo nivel de comprensión lectora que existe en los estudiantes. La mayoría no leen con fluidez, tienen un vocabulario pobre, mala pronunciación, escasa motivación por la lectura, y fallas en la escritura, y esto es debido a que el aprendizaje de la lectura se ha estado realizando de manera mecánica, carente de significado para el niño, los fines y propósitos de la misma no han estado bien definidos y en tal sentido las estrategias aplicadas no han sido efectivas para promover la adquisición de hábitos adecuados de lectura.es_ES
dc.format.extent108 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCuentoes_ES
dc.subjectCapacidad de los docenteses_ES
dc.subjectEstrategias didácticases_ES
dc.subjectMotivación a la lecturaes_ES
dc.titlePráctica del cuento como estrategia didáctica para mejorar la lectura en los estudiantes de quinto año de educación general básica de la Unidad Educativa 19 de Agosto de la parroquia Cone, cantón Yaguachi, Provincia del Guayases_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess