Show simple item record

dc.contributor.advisorVivero Quintero, Cesar Efrén
dc.contributor.authorValdospin Mayorga, Julia Zahyra
dc.date.accessioned2019-07-18T22:00:57Z
dc.date.available2019-07-18T22:00:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6377
dc.descriptionIn this work entitled: "Influence of didactic resources in the pedagogical development in students with special educational needs of the seventh year of basic of the Christopher Columbus School", the objective of determining how the use and inadequate application of the resource was raised didactic in the pedagogical process influences students with special educational needs of students, is an exploratory research, the methodology used to carry out the objectives was Inductive-Deductive characteristics, being able to recognize the findings about the didactic resources more Teachers used by teachers who are characteristic orientation and recognition of the space or environment of the students, teachers believe that it is necessary to use teaching resources for better teaching-learning of learners of special needs, a significant number of students contemplate special needs within learning in the same way that the didactic materials to be used have a great influence on their level of learning, the use of a great variety of didactic resources are determining elements in the level of knowledge acquisition and retention, on the other hand the classes will be more enjoyable, dynamic and the students participate spontaneously in the learning to obtain in all the fields a better academic development.es_ES
dc.description.abstractEn este trabajo titulado: “Influencia de los recursos didácticos en el desarrollo pedagógico en los estudiantes con necesidades educativas especiales del séptimo año de básica de la Escuela Cristóbal Colón”, se planteó el objetivo de determinar de qué manera el uso y aplicación inadecuada del recurso didáctico en el proceso pedagógico influye en los estudiantes con necesidades educativas especiales de los estudiantes, es una investigación de tipo exploratorio, la metodología utilizada para llevar a cabo los objetivos fue de características Inductivo-Deductiva, pudiendo reconocer los hallazgos acerca de los recursos didácticos más utilizados por los docentes los cuales son de característica orientación y reconocimiento del espacio o entorno de los educandos, los ismos docentes piensan que es necesario utilizar recursos didácticos para una mejor enseñanza-aprendizaje de los educandos de necesidades especiales, una cantidad significativa de estudiantes contemplan necesidades especiales dentro del aprendizaje de igual manera que los materiales didácticos a utilizar influyen mucho en el nivel de aprendizaje de los mismos, el uso de una gran variedad de recursos didácticos son elementos determinantes en el nivel de captación y retención de conocimiento, por otra parte las clases se harán más amenas, dinámicas y los estudiantes participan de forma espontánea en el aprendizaje para obtener en todos los campos un mejor desarrollo académico.es_ES
dc.format.extent125 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectRecursos didácticoses_ES
dc.subjectDesarrollo pedagógicoes_ES
dc.subjectEnseñanza – aprendizajees_ES
dc.subjectDesarrollo académicoes_ES
dc.titleInfluencia de los recursos didácticos en el desarrollo pedagógico en los estudiantes con necesidades educativas especiales del séptimo año de básica de la Escuela Cristóbal Colónes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess