Show simple item record

dc.contributor.advisorObando Berruz, Nora Silvana
dc.contributor.authorReyes Sillagana, Marión Estefanía
dc.date.accessioned2019-07-18T21:50:40Z
dc.date.available2019-07-18T21:50:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6375
dc.descriptionSelf-esteem is based mainly on the valuation itself, believe in the valuable thing we are, so that others value us alike. Self-esteem is the feelings, thoughts, values and goals, which is also aimed at children within the classroom, since a good self-esteem leads to have active children, dedicated and willing to acquire new skills to become so rich and be full of good morals and values people inside and outside of the educational institution. Self-esteem is fundamental within the integral and emotional development of the child, say that children, happy and motivated they were successful in the fulfilment of its goals. A good self-esteem is fostered from the relationship that have parents with their children, we know that the home is the primary means of education that instills in children (as) values, considerations, and the affection that everyone feels itself, we also know that This factor influences on learning that the child develops within the classroom. Learning occurs through changes in behaviour, the predisposition and motivation that the students may have at the time of study, also a good learning makes that students are active with a desire to participate, but if there is no motivation necessary and not reach a good learning we will have desmotivaciones and low rating the school performance of children fell and will be a problem for teachers in class. In the learning process are involved several factors including having a default social environment, which make the students and feel like the place and the people who surround him. This learning allows to put into practice the cognitive mechanisms that are those that allow the child to acquire useful knowledge that will enrich your language and improve the way to express themselves and interact within a context where touch them to solve problems of your life every day.es_ES
dc.description.abstractLa Autoestima se basa principalmente en la valoración de sí mismo, creer en lo valioso que somos, para que los demás nos valoren por igual. La autoestima es la que forma los sentimientos, pensamientos, valores y metas, también orienta a los niños dentro del aula de clases, ya que una buena autoestima conlleva a tener niños activos, dedicados y dispuestos adquirir nuevos conocimientos para así enriquecerse y ser personas llenas de buenas costumbres y valores dentro y fuera de la institución educativa. Se considera que la autoestima es fundamental dentro del desarrollo integral y emocional del niño o niña, decimos que niños(as) alegres y motivados lograran el cumplimento de sus metas. Una buena autoestima se fomenta desde la relación que tengan los padres con sus hijos, conocemos que el hogar es el principal medio de educación que inculca en los niños(as) valores, consideraciones y el afecto que cada persona siente por sí misma, así mismo conocemos que este factor influye en el aprendizaje que el niño desarrolle dentro del aula de clases. El aprendizaje se produce a través de los cambios de conducta, la predisposición y la motivación que el estudiantes tenga al momento de estudiar, así mismo un buen aprendizaje hace que los estudiantes estén activos con deseos de participar, pero si no hay la motivación necesario y no alcanzan un buen aprendizaje tendremos desmotivaciones y bajas calificación el rendimiento escolar de los niños bajara y será un problema para los docentes en clase. En el proceso de aprendizaje se involucran varios factores entre ellos el tener un ambiente social predeterminado, que haga que el estudiantes e sienta a gusto del lugar y de las personas que lo rodean. Este aprendizaje permite poner en práctica los mecanismos cognitivos que son los que permiten al niño adquirir conocimientos útiles que enriquecerán su lenguaje y mejoran la manera de expresarse y relacionarse dentro de un contexto en donde les tocara resolver problemas de su vida diaria.es_ES
dc.format.extent125 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectValoraciónes_ES
dc.subjectAutoestimaes_ES
dc.subjectConocimientoes_ES
dc.subjectDesarrollo integrales_ES
dc.titleAutoestima y su relación con el aprendizaje de los estudiantes del 4to. año de EGB paralelo B de la Unidad Educativa Barreiro del cantón Babahoyo Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess