Show simple item record

dc.contributor.advisorViveros Quinteros, César Efrén
dc.contributor.authorLamilla Caicedo, Belky Solange
dc.date.accessioned2019-07-18T21:15:35Z
dc.date.available2019-07-18T21:15:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6370
dc.descriptionThe present investigative work carried out in the Barreiro Educational Unit of the Babahoyo canton with respect to the issue of aggression in the teaching-learning process of the students, achieved a great reduction in the high aggressiveness rates presented by the children of the 6th year of education. Basic with which work was carried out with the objective of identifying the different behavioral factors through the application of playful strategies to improve the aggression of children in the teaching-learning process. First, scientific research was carried out with a field study carried out in the study area to the students as main authors with which it was possible to determine the factors of incidence of this problem, then the surveys were conducted to students, parents and teachers to which this research is directed , the results of which will be the identification of playful, creative and innovative strategies that will be applied in the different areas of study would decrease the aggressiveness in the pedagogical development for the benefit of the students and parents for the improvement of their academic development within the educational dependencies and their family environment and Social.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo realizado en la Unidad Educativa Barreiro del cantón Babahoyo respecto al tema sobre la agresividad en el proceso de enseñanza aprendizaje de los estudiantes, logro disminuir en gran manera los altos índices de agresividad que presentaban los niños y niñas del 6to año de educación básica con los cuales se trabajó con actividades con el objetivo de identificar los diferentes factores de conducta mediante la aplicación de estrategias lúdicas para mejorar la agresividad de los niños y niñas en el proceso enseñanza- aprendizaje, en primer lugar se realizó la investigación científica con un estudio de campo realizado en el área de estudio a los educandos como principales autores con lo que se pudo determinar los factores de incidencia de esta problemática, posteriormente se realizó las encuestas a los estudiantes, padres de familia y docentes a los cuales va dirigida esta investigación, quedando como resultados la identificación de estrategias lúdicas, creativas e innovadoras que se las aplicara en las diferentes áreas de estudio se disminuiría la agresividad en el desarrollo pedagógico en beneficio de los educandos y padres de familia para el mejoramiento de su desarrollo académico dentro de las dependencias educativas y su entorno familiar y social.es_ES
dc.format.extent126 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectAgresividades_ES
dc.subjectProceso de enseñanza aprendizajees_ES
dc.subjectEstrategias lúdicases_ES
dc.subjectDesarrollo pedagógicoes_ES
dc.titleAgresividad en el proceso de enseñanza aprendizaje de los estudiantes del 6to año de básica de la Unidad Educativa Barreiro de la parroquia Barreiro del cantón Babahoyo de la Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess