dc.contributor.advisor | Lemos Beltrán, Daniel Gustavo | |
dc.contributor.author | Onofre Castro, Hubel Sinair | |
dc.date.accessioned | 2019-07-17T22:50:56Z | |
dc.date.available | 2019-07-17T22:50:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6353 | |
dc.description | The present work focuses on analyzing what is the management of social networks at the Technical University of Babahoyo.
The theoretical foundation of the analysis has two lines of what is established: information technology and communication (Ict) and social networks.
To carry out this analysis, we use a mixed, qualitative and quantitative methodology approach. It was considered appropriate to use these processes because by the amount he was able to quantify the opinions of the students of the Technical University of Babahoyo.
While the qualitative allows to determine what are the weaknesses and strengths of the university with respect to their social networks as a tool within their educational system.
When analyzing the different surveys and the information obtained, it was identified that in the management of the social networks of the Technical University of Babahoyo there was a homogeneous communication strategy, which prevents the updating of digital channels.
The absence of a digital strategy and planning has generated that the contents are reduced and its frequency is limited. What do you see in the short, medium and long term, a lack of interaction of Internet users? Therefore, today, social networks should not be seen as a distraction tool, but as an aid in the learning process of the new generation of students. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente trabajo se centra en analizar cuál es el manejo de las redes sociales de la Universidad Técnica de Babahoyo.
El sustento teórico del análisis tiene dos líneas teóricas establecidas que son: tecnologías de la información y comunicación (TICs) y redes sociales.
Para realizar este análisis se utilizó una metodología mixta con enfoque cualitativo y cuantitativo. Se consideró adecuado el uso de estos procesos porque mediante lo cuantitativo se pudo cuantificar las opiniones de los estudiantes de la Universidad Técnica de Babahoyo.
Mientras que lo cualitativo permitió determinar cuáles son las deficiencias y fortalezas que tiene la universidad con respecto a sus redes sociales como herramientas dentro de su sistema educativo.
Al analizar las diferentes encuestas y la información obtenida, se identificó que en el manejo de las redes sociales de la Universidad Técnica de Babahoyo no existió una estrategia comunicativa homogénea, lo cual impide hasta la fecha una consolidación de los canales digitales
La ausencia de una estrategia digital y planificación ha generado que los contenidos sean reducidos y su periodicidad sea limitada. Lo que genera a corto, mediano y largo plazo, una escasez de interacción de internautas, es por ello, que en la actualidad, las redes sociales no deben ser vistas como una herramienta de distracción, sino como una ayuda en los procesos formativos de la nueva generación de estudiantes. | es_ES |
dc.format.extent | 42 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2019 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Redes sociales | es_ES |
dc.subject | TICs | es_ES |
dc.subject | Universidad Técnica de Babahoyo | es_ES |
dc.subject | Estrategia digital | es_ES |
dc.title | Análisis del manejo de las redes sociales de la Universidad Técnica de Babahoyo de enero a marzo de 2019 | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |