Show simple item record

dc.contributor.advisorDuarte Mendoza, Mayra del Rocio
dc.contributor.authorVasquez Arevalo, Zandra Dayanna
dc.date.accessioned2019-06-14T20:57:32Z
dc.date.available2019-06-14T20:57:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6082
dc.descriptionFamily dysfunctionality is a common problem in society and unfortunately has become a daily family that is formed by conflict, misconduct, screaming, insults and often assaults by members who belong to the home, leading to parents and children to accommodate themselves to such actions and not to be cautious about what may affect the healthy part of the person both physically and psycho-emotionally. The objective of this research is to analyze the incidence of family dysfunction in emotional health in the students of the Nicolás Infante Díaz Educational Unit. In order to carry out this project, we worked with 100 students, 100 parents of families and 20 teachers. A questionnaire of eight questions about family dysfunction and emotional health was applied to the aforementioned sample, so their support was requested and they responded with all the sincerity to carry out this problem that exists in the Educational Unit. In order to establish results for further analysis and interpretation. These results gave a guide in the elaboration of the proposal of application of the present investigative project, having as proposal to apply awareness workshops of the family dysfunctionality to improve the emotional health of the students.es_ES
dc.description.abstractLa disfuncionalidad familiar es un problema común en la sociedad y que lamentablemente se ha convertido en una familia cotidiana aquella que es formada por conflictos, mala conducta, gritos, insultos y muchas veces agresiones por parte de los miembros que pertenecen al hogar, lo que lleva a los padres e hijos a acomodarse a dichas acciones y no tener precaución a lo que puede afectar en la parte saludable de la persona tanto físico y psicoemocional. La presente investigación tiene como objetivo analizar la incidencia de la disfuncionalidad familiar en la salud emocional en los estudiantes de la Unidad Educativa Nicolás Infante Díaz., para llevar a cabo este proyecto, se trabajó con 100 estudiantes, 100 padres de familias y 20 docentes. A la muestra antes mencionada se le aplico un cuestionario de ocho preguntas sobre la disfuncionalidad familiar y la salud emocional por lo que se solicitó su apoyo y que respondan con toda la sinceridad para llevar a cabo este problema que existe en la Unidad Educativa. Con el fin de establecer resultados para su posterior análisis e interpretación. Estos resultados dieron una pauta en la elaboración de la propuesta de aplicación del presente proyecto investigativo, teniendo como propuesta aplicar talleres de concientización de la disfuncionalidad familiar para mejorar la salud emocional de los estudiantes.es_ES
dc.format.extent151 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDisfuncionalidad familiares_ES
dc.subjectViolencia intrafamiliares_ES
dc.subjectSalud emocionales_ES
dc.subjectPersonalidad y tallereses_ES
dc.titleDisfuncionalidad familiar y salud emocional en los estudiantes de la Unidad Educativa Nicolás Infante Diazes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess