Show simple item record

dc.contributor.advisorPlaza Albán, Héctor
dc.contributor.authorEnriquez Acosta, Selene Jael
dc.date.accessioned2019-06-10T21:26:08Z
dc.date.available2019-06-10T21:26:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6051
dc.descriptionIn these times, the product of globalization and the advancement of digital media, has allowed the emergence of the internet, since its ease of handling and versatility in a few years has exceeded the limits of the unimaginable, increasing the amount of users who access the network and who benefit from its enormous variety of services. The large set of information that can be accessed contains almost all the knowledge and hobbies of human work, therefore, it has been called the great library of humanity. The research was carried out in the manner described below: background, problem statement, problem formulation, delimitation, general and specific objectives, and finally its justification, and at the same time, the topics of the theoretical framework are included: What are the digital media ?, Types of activities that are established on the Internet ?, Internet addiction ?, Personality deficit, self-esteem, deficit in interpersonal relationships: shyness and social phobia shyness, types of phobias, cognitive deficits: scattered attention and displaced, psychopathological alterations. In the practical part a bibliographic and documentary research is carried out that will theoretically sustain the work carried out, later the methodology used for this research is described, the analysis and interpretation of the results of the surveys taken to teachers and students is detailed. The conclusions and recommendations are pointed out.es_ES
dc.description.abstractEn estos tiempos, el producto de la globalización y el avance de los medios digitales, ha permitido que surja el internet, ya que su facilidad de manejo y versatilidad en pocos años ha rebasado los límites de lo inimaginable, haciéndose cada vez mayor la cantidad de usuarios que acceden a la red y que se benefician de su enorme variedad de servicios. El gran conjunto de información a la que se puede acceder contiene casi todos los conocimientos y pasatiempos del trabajo humano, por ende, se le ha denominado la gran biblioteca de la humanidad. La investigación se realizó de la manera que se describe a continuación: antecedentes, planteamiento del problema, formulación del problema, delimitación, objetivos tanto general como específicos y finalmente su justificación y a la vez también se incluyen los temas del marco teórico: ¿Qué son los medios digitales?, Tipos de actividades que se establecen en el Internet?, ¿Adicción al internet?, déficit de personalidad, la autoestima, déficit en las relaciones interpersonales: timidez y fobia social timidez, tipos de fobias, déficit cognitivos: atención dispersa y desplazada, alteraciones psicopatológicas. Ya en la parte práctica se realiza una investigación bibliográfica y documental que sustentará teóricamente el trabajo realizado, posteriormente se describe la metodología utilizada para esta investigación, se detalla el análisis e interpretación de resultados de las encuestas tomadas a docentes y estudiantes. Se puntualiza las conclusiones y recomendaciones.es_ES
dc.format.extent152 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectComunicación digitales_ES
dc.subjectRasgos de la personalidades_ES
dc.subjectAutoestimaes_ES
dc.titleLa comunicación digital y los rasgos de personalidad en los estudiantes de la Unidad Educativa Rafael Vásconez Gómezes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess