Show simple item record

dc.contributor.advisorLedesma Diéguez, Nancy Inocencia
dc.contributor.authorCarriel Mosquera, Victoria Gabriela
dc.contributor.authorPelagallo Verdezoto, Jazmín Annabel
dc.date.accessioned2019-05-25T23:36:54Z
dc.date.available2019-05-25T23:36:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5866
dc.descriptionThe present study analyzed the visual therapy as a reinforcement of the convergence insufficiency, to achieve the objective the study was made to third and fourth year students of the Educational Unit "José María Estrada Coello" The insufficiency of convergence is the inability to converge both eyes in the same point, it generates difficulties in the students at the time of carrying out school activities for it to detect and treat it on time is important, it was worked with 98 students of which it was evidenced that they presented failure of convergence 26%, the investigation it was qualitative and quantitative, the descriptive, diagnostic and explanatory method was used to demonstrate the relationship of the population with the study variables, whether the hypothesis was related to the study group of children aged 7 to 10 years later, it was concluded that it is important to perform regular optometric tests students of third and fourth year, especially if they have low school performance, so the insufficiency of convergence was related to poor school performance in terms of reading and writing, so at the end a guide is applied as an alternative proposal for teachers , optometrists and parents work together and decrease the symptoms of convergence insufficiency.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio analizó la terapia visual como refuerzo de la insuficiencia de convergencia, para lograr el objetivo se realizó el estudio a estudiantes de tercer y cuarto año de la Unidad Educativa “José María estrada Coello” La insuficiencia de convergencia es la incapacidad de converger ambos ojos en un mismo punto, genera dificultades en los estudiante a la hora de realizar las actividades escolares por ello detectarla y tratarla a tiempo es importante, se trabajó con 98 estudiantes de los cuales se evidenció que presentaron insuficiencia de convergencia el 26%, la investigación fue de tipo cualitativa y cuantitativa, se hizo uso del método descriptivo, de diagnóstico y explicativo para demostrar la relación de la población con las variables de estudio, se evaluó si la hipótesis tiene relación con el grupo de estudio de niños con edades de 7 a 10 años, posteriormente se llegó a la conclusión de la importancia de hacer pruebas optométricas regulares a estudiantes de tercer y cuarto año especialmente si presentan bajo rendimiento escolar, por lo que se relacionó la insuficiencia de convergencia con el mal desempeño escolar en cuanto a la lectura y escritura, por lo que al finalizar se aplica una guía como propuesta alternativa para que docentes, optometristas y padres de familia trabajen en conjunto y disminuir los síntomas de insuficiencia de convergencia.es_ES
dc.format.extent129 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTerapia Visuales_ES
dc.subjectRefuerzo de insuficiencia de convergenciaes_ES
dc.subjectBajo rendimiento escolares_ES
dc.titleLa terapia visual como refuerzo de las insuficiencias de convergencia en niños de 7-10 años, Unidad Educativa José María Estrada Coello, Babahoyo – Los Ríos, octubre 2018 – abril 2019es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess