Show simple item record

dc.contributor.advisorDicado Alban, Mariana
dc.contributor.authorAcosta Morales, Gisella de Lourdes
dc.date.accessioned2019-02-20T14:51:27Z
dc.date.available2019-02-20T14:51:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5566
dc.descriptionThe main objective of this research work is to analyze how dislalia affects the school performance of the students of the Educational Unit "Emigdio Esparza Moreno" of the Babahoyo county of Los Ríos. This topic was chosen because of the importance that as parents and Teachers learn to identify this speech disorder that affects not only students' school performance but also limits their communication with the people around them, since it plays a very important role in the teaching-learning process. use and select with great care the different methods, techniques and didactic resources. The present investigative work presents important chapters that have to do with the methodology, the process, techniques, development of a didactic guide, conclusions, recommendations, theoretical proposal as an important element in the teaching-learning process.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación tiene como objetivo principal analizar de qué manera incide la dislalia en el rendimiento escolar de los estudiantes de la Unidad Educativa “Emigdio Esparza Moreno” del cantón Babahoyo Provincia de Los Ríos se escogió este tema por la importancia que como padres y docentes aprendemos a identificar este trastorno del habla que para los estudiantes les afecta no solo el rendimiento escolar sino también les limita la comunicación con las personas que lo rodean, ya que juega un papel muy importante dentro del proceso enseñanza aprendizaje razón por la cual se debe utilizar y seleccionar con mucho cuidado los diferentes métodos, técnicas y recursos didácticos. El presente trabajo investigativo presenta capítulos importantes que tienen que ver con la metodología, el proceso, técnicas, desarrollo de talleres didacticos, conclusiones, recomendaciones, propuesta teorica como elemento importante en el proceso enseñanza aprendizaje.es_ES
dc.format.extent138 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDislaliaes_ES
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.subjectRendimiento escolares_ES
dc.titleDislalia y su incidencia en el rendimiento escolar de los estudiantes de la Unidad Educativa Emigdio Esparza Moreno del cantón Babahoyo Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess