Show simple item record

dc.contributor.advisorGarcía Parrales, Silvia
dc.contributor.authorMoran Muñoz, Sandra Yesenia
dc.date.accessioned2019-01-31T16:47:38Z
dc.date.available2019-01-31T16:47:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5432
dc.descriptionThe present research indicates the active development methodology allows meaningful learning; since the student is the protagonist of their own learning and the teacher, facilitator of this process. To promote the development of its own science skills, class activities, group or personal tasks, developing critical thinking, creative thinking and effective communication takes place; for this has been raised as a main objective to analyze the contribution of active methodology in reading comprehension. The research work is exploratory, descriptive and explanatory type, applied to a sample of 10 teachers and 68 students of higher basic surveys were applied, obtaining the following conclusions recovery classes are not constant teaching both teachers and the Students lacking, the same strategies are not generated attitude change, unplanned activities are not a difficult task for students is dosed. It is recommended that classes are planned, new strategies, the task is metered at the level of students, train teachers on new strategies to improve educational psychology learning disabilities are employed.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación indica como la metodología activa permite el desarrollo del aprendizaje significativo; ya que el alumno es el protagonista de su propio aprendizaje y el profesor, un facilitador de este proceso. Para propiciar el desarrollo de las competencias propias de las ciencias, se realiza actividades de clases, tareas personales o grupales, que desarrollan el pensamiento crítico, el pensamiento creativo así como la comunicación efectiva; para esto se ha planteado como objetivo principal analizar el aporte de la metodología activa en la comprensión lectora. El trabajo de investigación es de tipo explorativa, descriptiva y explicativa, aplicado a una muestra de 10 docentes y 68 estudiantes de la básica superior, se les aplicó encuestas, obteniendo las siguientes conclusiones las clases de recuperación pedagógica no son constantes tanto los docentes como los estudiantes faltan, las estrategias son las misma, no generan cambio de actitud, las actividades no son planificadas, no se dosifica las tareas a la dificultad de los estudiantes. Se recomienda que las clases sean planificadas, que se empleen nuevas estrategias, que se dosifique la tarea al nivel del estudiantes, capacitar a los docentes sobre nuevas estrategias psicopedagógicas para mejorar los problemas de aprendizaje.es_ES
dc.format.extent100 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2015es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDesintegración familiares_ES
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.subjectNiñoses_ES
dc.titleLa desintegración familiar y su incidencia en la enseñanza aprendizaje de los niños/as del séptimo año de educación básica de la Escuela Fiscal Mixta Tungurahua de la parroquia San Carlos, cantón Quevedoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess