Show simple item record

dc.contributor.advisorNavarrete Ortega, Rosa
dc.contributor.authorMartinez Cajas, Walter Patricio
dc.date.accessioned2019-01-25T14:17:33Z
dc.date.available2019-01-25T14:17:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5420
dc.descriptionNational music as a motivational factor in the artistic development of the students that make up the estudiantina is a decisive factor in the teaching-learning process of this musical genre. Therefore, motivated students show interest in their activities, feel efficient and try to achieve successful tasks, generally using cognitive, self-regulating and specific strategies. Similarly, motivated teachers feel they can help their students learn to sing and sing our national music, by devoting extra time to planning and instructional work to make sure they are learning and mastering knowledge and skills defined as objectives of the students, in this case of the Educational Unit Quevedo. This research aims to promote national music as a motivational factor, in the formation of the student population of the Educational Unit Quevedo. The theoretical framework based on the inductive and analytical method allowed to determine the pertinent conclusions. The types of research applied, such as descriptive, explanatory and participatory, allowed the techniques used in this study, such as observation, interview and questionnaire, to help in the development of the research. Therefore, this research allowed us to know the level of knowledge about the importance of national music and the need to strengthen the school students, of which, the suggested proposal makes known more broadly the idea that you have on the subject, and justify the conclusion: that is, the development and preparation for the estudiantina of the educational institution.es_ES
dc.description.abstractLa música nacional como factor motivacional en el desarrollo artístico de los estudiantes que integran la estudiantina es un factor decisivo en el proceso de enseñanza-aprendizaje de este género musical. Por lo tanto, los estudiantes motivados muestran interés en sus actividades, se sienten eficientes y tratan de lograr tareas exitosas, generalmente utilizando estrategias cognitivas, autorreguladoras y específicas. De manera similar, los profesores motivados sienten que pueden ayudar a sus alumnos a aprender a entonar y cantar nuestra música nacional, dedicando tiempo extra a la planificación y al trabajo de instrucción para asegurarse de que están aprendiendo y dominando el conocimiento y las habilidades definidos como objetivos de las estudiantinas, en este caso de la Unidad Educativa Quevedo. Esta investigación tiene como objetivo promover música nacional como factor motivacional, en la formación de la estudiantina de la Unidad Educativa Quevedo. El marco teórico basado en el método inductivo y analítico, permitió determinar las conclusiones pertinentes. Los tipos de investigación aplicados como los descriptivos, explicativos y participativos, permitió que las técnicas utilizadas en este estudio como la observación, entrevista y cuestionario, ayuden en el desarrollo de la investigación. Por lo tanto, esta investigación permitió conocer el nivel de conocimiento sobre la importancia de la música nacional y la necesidad de fortalecer las estudiantinas escolares, de lo cual, la propuesta sugerida da a conocer con más amplitud la idea que se tiene sobre el tema, y justificar la conclusión: esto es, el desarrollo y preparación para la estudiantina de la institución educativa.es_ES
dc.format.extent119 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectMúsica nacionales_ES
dc.subjectDesarrollo artísticoes_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.titleMúsica nacional como factor motivacional en el desarrollo artístico de los estudiantes que integran la estudiantina de la Unidad Educativa Quevedoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess