Show simple item record

dc.contributor.advisorAcosta Luis, Dania
dc.contributor.authorSegura Bolaños, Meylee Lisbeth
dc.date.accessioned2019-01-23T19:52:59Z
dc.date.available2019-01-23T19:52:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5376
dc.descriptionThe game is the essence of the boy and girl, who interacts and assumes roles of reality becoming a powerful tool in the activities of daily life and for social development. A role-playing game is an interpretive-narrative game in which the players assume the role of imaginary characters throughout a story or plot in which they interpret their dialogues and describe their actions. There is no script to follow, since the development of the story is completely subject to the decisions of the players. For this reason, imagination, oral narration, originality and ingenuity are essential for the proper development of this dramatic form. In a way, RPGs are the adult version of children's fantasy games, like policemen and thieves, mom and dad and Indians and cowboys, in which they imagine themselves to be a character they really are not. If we talk about the role play in social practice in preschool, we will refer to how the game is the best way to communicate in children, since their desire to know understand and master their reality, is their natural impulse. In childhood, playful activity is the most natural way to communicate, whether with objects, children and the social and natural world.es_ES
dc.description.abstractEl juego es la esencia del niño y niña, que interactúa y asume roles de la realidad convirtiéndose en una poderosa herramienta en las actividades de la vida cotidiana y para el desarrollo social. Un juego de rol es un juego interpretativo-narrativo en el que los jugadores asumen el rol de personajes imaginarios a lo largo de una historia o trama en la que interpretan sus diálogos y describen sus acciones. No hay un guión a seguir, ya que el desarrollo de la historia queda por completo sujeto a las decisiones de los jugadores. Por este motivo la imaginación, la narración oral, la originalidad y el ingenio son primordiales para el adecuado desarrollo de esta forma dramática. En cierto modo los juegos de rol son la versión adulta de los juegos de fantasía infantiles, como policías y ladrones, mamá y papá e indios y vaqueros, en los que ellos se imaginan ser un personaje que en realidad no son. Si hablamos del juego de roles en la práctica social en el preescolar, vamos a referirnos como el juego es la mejor forma de comunicarse en los niños y niñas, ya que su deseo de conocer entender y dominar su realidad, es su impulso natural. En la infancia la actividad lúdica es la manera más natural de comunicarse, ya sea con los objetos, los niños y el mundo social y natural.es_ES
dc.format.extent125 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB,2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectJuegoes_ES
dc.subjectRoleses_ES
dc.subjectImitaciónes_ES
dc.subjectImaginaciónes_ES
dc.subjectNiñoses_ES
dc.titleJuegos infantiles y su influencia en el proceso de aprendizaje de los niños de primer gradoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess