Show simple item record

dc.contributor.advisorAcosta Luis, Dania
dc.contributor.authorSaldivia Delgado, Jefferson Joel
dc.date.accessioned2019-01-23T19:34:47Z
dc.date.available2019-01-23T19:34:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5373
dc.descriptionThe social environment is the complement in the formation of the students, it depends on that so that they obtain an adequate and positive formation, it is necessary to organize in a better way the environments in which the students develop to contribute with their education and that this is not reason for inappropriate behavior that marks the lives of children, is that in many cases students with abuse are seen either at home, between friends or at the school and they respond with aggressive, timid or inappropriate behavior. In the present research work is intended to show the influence of child abuse in the social behavior of the students of the Educational Unit Juan E. Verdesoto Babahoyo canton, province of Los Ríos year 2017, for which it is necessary to determine the methodology, starting by the type of exploratory, descriptive and explanatory research applied in a systematic way according to the needs, the inductive and deductive methods, the techniques of information collection beginning with the observation, then with interview and surveys, whose instrument was the questionnaire of semi structured questions, open and closed, formally and informally. It should be noted that as a result of the present work it is concluded that there are students with child abuse and that generally they influence their behavior negatively, react in various ways and act defensively against their peers who sometimes only want to share games with them For this reason, the proposal for the elaboration of a school workshop program for parents is presented aimed at raising awareness about the consequences of child maltreatment in the students of the Juan E. Verdesoto Educational Unit of the Babahoyo county, province of Los Ríos.es_ES
dc.description.abstractEl entorno social es el complemento en la formación de los estudiantes, depende de aquello para que estos obtengan una adecuada y positiva formación, es necesario organizar de mejor manera los ambientes en que se desenvuelven los estudiantes para contribuir con su educación y que esta no sea motivo de comportamientos inadecuados que marca la vida de los niños y niñas, es así que en muchas ocasiones se evidencian estudiantes con maltrato ya sea en el hogar, entre los amigos o en la misma escuela y estos responden con conductas agresivas, tímidas o inadecuadas. En el presente trabajo de investigación se pretende evidenciar la influencia del maltrato infantil en el comportamiento social de los estudiantes de la Unidad Educativa Juan E. Verdesoto del cantón Babahoyo, provincia de Los Ríos año 2017, para lo cual es necesario determinar la metodología, empezando por el tipo de investigación exploratoria, descriptiva y explicativa aplicada de manera sistemática de acuerdo a las necesidades, los métodos inductivo y deductivo, las técnicas de recolección de la información iniciando con la observación, luego con entrevista y encuestas, cuyo instrumento fue el cuestionario de preguntas semi estructuradas, abiertas y cerradas, de manera formal e informal. Cabe indicar que como resultado del presente trabajo se concluye que existen estudiantes con maltrato infantil y que por lo generale estos influyen negativamente en su comportamientos, reaccionan de diversas formas y actúan a la defensiva contra sus compañeritos que por en ocasiones solo desean compartir juegos con ellos, por esta razón se presenta la propuesta de elaboración de un Programa taller de escuela para padres orientado a concienciar sobre las consecuencias del maltrato infantil en los estudiantes de la Unidad Educativa Juan E. Verdesoto del cantón Babahoyo, provincia de Los Ríos.es_ES
dc.format.extent123 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB,2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectMaltratoes_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.subjectComportamientoes_ES
dc.subjectInfantiles_ES
dc.subjectSociales_ES
dc.titleMaltrato infantil y su incidencia en el comportamiento social de los estudiantes de la Unidad Educativa Juan E. Verdesoto del cantón Babahoyo, provincia de los Ríos año 2017.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess