dc.contributor.advisor | Macías Figueroa, Jacquelin | |
dc.contributor.author | Plaza Zerna, Alexis María | |
dc.date.accessioned | 2019-01-23T16:29:08Z | |
dc.date.available | 2019-01-23T16:29:08Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5365 | |
dc.description | This research project aims to know the repercussion in the classroom discipline and the school performance of the students of the third year of basic education of the school "Dr. Francisco Martínez Aguirre” del canton Vinces, province of los Rios. For this reason, the present research establishes the repercussion of the classroom discipline in the academic performance of the student, leading to investigate the reasons why this great problem that afflicts the educational institutions occurs.
The difficulty of achieving coherent and harmonious interaction in the students to whom the teachers do not understand their actions proposes to establish the analysis and monitoring of said situation. This study establishes the areas of interaction that affect the classroom discipline that causes low school performance in students in the third year of basic education of the DR school. Francisco Martinez Aguirre " Del canton Vinces, province of los Rios, this situation afflicts almost all educational institutions because the established norms and regulations are not clear.
It started from the recognition of the shortcomings; detected through the application of instruments such as surveys applied to parents of families, students and teachers, the answers were analyzed, determining the main errors to improve student learning. and above all to determine actions that allow improving the classroom discipline. In the didactic workshops is intended to apply, monitor and meet the perspectives arising during their management and consequently the group under study, will be the one that allows us to establish consistent parameters in the acquisition of our proposal this acquires pedagogical elements of great value that allow it have a better education.
The classroom discipline requires attention and acquires relevance when it influences academic performance. | es_ES |
dc.description.abstract | Este proyecto de investigación tiene como objetivo conocer la repercusión en la disciplina áulica y el rendimiento escolar de los estudiantes del tercer año de educación básica de la escuela “Dr. Francisco Martínez Aguirre” del cantón Vinces, provincia de los ríos. Por ello la presente investigación establece la repercusión de la disciplina áulica en el rendimiento académico del estudiante dando lugar a investigar las razones por las cuales se da este gran problema que aqueja a las instituciones educativas.
La dificultad de logar la interacción coherente y armónica en los estudiantes a los cuales los docentes no entienden su accionar proponen se establezca el análisis y monitoreo de dicha situación. Este estudio instituye los ámbitos de interacción que repercuten en la disciplina áulica la misma que es causante de un bajo rendimiento escolar en los estudiantes del tercer año de educación básica de la escuela Dr. Francisco Martínez Aguirre” del cantón Vinces, provincia de los ríos, esta situación aqueja a casi todas las instituciones educativas por cuanto las normas y reglamentos establecidos no son claras.
Se partió del reconocimiento de las falencias; detectadas mediante la aplicación de instrumentos como las encuestas aplicadas a padres de familias, estudiantes y docentes, se analizó las respuestas logrando determinar los principales errores para mejorar el aprendizaje del estudiante. Y sobre todo determinar acciones que permitan mejorar la disciplina áulica. En los talleres didácticos se pretende aplicar, monitorear y satisfacer las perspectivas surgidas durante su gestión y en consecuencia el grupo objeto de estudio, será el que nos permita establecer parámetros coherentes en la adquisición de nuestra propuesta esta adquiere elementos pedagógicos de gran valor que le permiten tener una mejor enseñanza.
La disciplina áulica requiere de atención y adquiere relevancia cuando esta influye en el rendimiento académica. | es_ES |
dc.format.extent | 117 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB,2018 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Disciplina | es_ES |
dc.subject | Aulica | es_ES |
dc.subject | Repercusión | es_ES |
dc.subject | Rendimiento escolar | es_ES |
dc.title | Disciplina áulica y su repercusión en el rendimiento escolar de los estudiantes de la Escuela de Educación Básica “Dr. Francisco Javier Martínez Aguirre” del cantón Vinces provincias de los Ríos. | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |