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dc.contributor.advisorCabrera Coello, Bolívar
dc.contributor.authorLara Rojas, Arcelia Dellanira
dc.date.accessioned2018-10-28T17:56:05Z
dc.date.available2018-10-28T17:56:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4685
dc.descriptionThe companies that are dedicated to offering products or services to their potential clients, whether they are obliged or not to keep accounts have two ways of making their sales: cash and credit. For most potential customers it is of great importance that when they go to buy a product they sell it on credit, they are necessary for their daily living and sometimes they do not have cash to cancel said good. For companies, granting a loan is very important because it attracts more clients willing to cover needs. It is a risk that is run by not having the necessary customer information or other important factors that make the credit granted to be paid to the agreed date or in the greater case, the debt will never be canceled. The case study was carried out in the Comercial Electro Muebles. It is a one-person natural company required to keep accounts and its activity is the retail sale of household items such as: televisions, sound equipment, washing machines, dryers, furniture for the living room, kitchens, refrigerators, 16 ring bicycles, 20, 24 and 26 among others. The main objective of this research is to know how is the management of the credit portfolio that the Commercial performs at the time of making a sale on credit and will be done through the technique of observation and direct interview, in addition to having knowledge as the owner to raise the portfolio granted to customers. In order to know what are the various factors that this problem entails, the case study was carried out with the topic Management of past due portfolio in the Comercial Electro Muebles of the City of Babahoyo. The development of the case study is a prerequisite for obtaining the Engineering Degree in Accounting and Auditing, as well as establishing the research lines of the two Engineering Degree in Accounting and Auditing from the Faculty of Administration, Finance and Information Technology of the Technical University of Babahoyo, which is directed in the line of research "Financial Management and Social Commitment" belonging to the sub line "Accounting Information Management" .es_ES
dc.description.abstractLas empresas que se dedican a ofrecer productos o servicios a sus potenciales clientes, ya sean estas obligadas o no a llevar contabilidad tienen dos formas de realizar sus ventas: al contado y a crédito. Para la mayoría de los clientes potenciales es de gran importancia que al momento de ir a adquirir un producto se lo vendan a crédito, son necesarios para su diario vivir y en ocasiones no poseen dinero en efectivo para cancelar dicho bien. Para las empresas el otorgar un crédito es muy importante porque atrae a más clientes deseosos de cubrir necesidades, es un riesgo que se corre por no contar a veces con la información necesaria del cliente u otros factores importantes que hacen que el crédito otorgado se cobre a la fecha acordada o en el mayor de los casos nunca sea cancelada dicha deuda. El estudio de caso se realizó en el Comercial Electro Muebles. Es una empresa natural unipersonal obligada a llevar contabilidad y su actividad es la venta al por menor de artículos para el hogar tales como: televisores, equipo de sonido, lavadoras, secadoras, muebles para la sala, cocinas, neveras, bicicletas de aro 16, 20, 24 y 26 entre otros. El principal objetivo de esta investigación es conocer como es la gestión de la cartera de crédito que realiza el Comercial al momento de efectuar una venta a crédito y se realizara mediante la técnica de la observación y la entrevista directa, además de tener conocimiento como hace la propietaria para recaudar la cartera otorgada a los clientes. Para conocer cuáles son los diversos factores que acarrea esta problemática se realizó el estudio de caso con el tema Gestión de cartera vencida en el Comercial Electro Muebles de la Ciudad de Babahoyo. El desarrollo del estudio de caso es un requisito indispensable para la obtención del título de Ingeniería en Contabilidad y Auditoría, además establecer las líneas de investigación de la 2 Carrera de Ingeniería en Contabilidad y Auditoría de la Facultad de Administración, Finanzas e Informática de la Universidad Técnica de Babahoyo, que está encaminada en la línea de investigación “Gestión Financiera y Compromiso Social” perteneciente a la sub línea “Gestión de la información Contable”.es_ES
dc.format.extent33pes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyoes_ES
dc.subjectCarteraes_ES
dc.subjectBabahoyoes_ES
dc.subjectVencidaes_ES
dc.subjectComerciales_ES
dc.titleGestión de cartera vencida en el Comercial Electro Muebles de la Ciudad de Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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